![]() |
med tanke på hur svårt www.aktieguiden.com (startade 2001 tror jag) har det att få gå ihop så blir man ju tveksam....
Det klassas ändå som det bästa aktieforumet på nätet ...och har 238 betalande medlemmar...(á ca 80:-/månad) |
Haha så typiskt forum. Man skriver en tråd och sen när folk läser tråden så letar dom upp någonting att hacka på i tråden så får man BARA massa påpekningar på just det.
Men JA, det är en EGEN uppskattning. Hur kom jag då fram till den? Jo eftersom jag gjorde en sida med liknande omfattning (något mindre dock) och frågade då medlemmar på PHPSidan.nu vad dom uppskattade marknadsvärdet på den. Och då blev det svar alltifrån 30 000 - 100 000. Och eftersom denna sida är bättre och stabilare och dessutom helt och hållet självbyggd i grunden, alltså INTE någon phpBB eller standardforum som så många andra använder. Detta är specialbyggt för aktier. Det har ändå tagit ca en månad att bygga upp allt och det är bara att börja räkna timmar om ni vill. Vi säljer KONSTRUKTIONEN, oavsett antalet medlemmar m.m. Vi hade alltså haft samma marknadsvärde även om vi haft 0 medlemmar. Vi säljer en HEMSIDA, konsturktionen, färdig för ett företag att marknadsföra och sätta i bruk, de 32 medlemmarna får man på köpet. Det är möjligt att marknadsvärdet är för högt. DÄRFÖR skrev jag: "Är ni intresserade, så ge ett bud vad det än är tack. " |
Ja men ursäkta. Jag försökta bara påvisa att aktieintresset i detta land inte e så pass stort att det räcker för fler forum.
di.se ' börssnack är väl det enda som går runt....sen finns väl VCW.... Mao, måste va otroligt SVÅRT att lyckas med ett nytt aktieforum på den svenska marknaden. Mvh |
Jag skulle använda ordet webbsida istället för hemsida.
Det låter lite mer passande. Hemsidor är nåt 15åringar gör på sitt pojkrum ;-) |
Kan folk sluta skriva orelevanta svar. Bud eller inget tack.
|
Jag skulle säga att det är mycket relevant att diskutera fantastiska överpriser.
|
Om alla glömmer att jag sa ett pris då, jag SA att det var en egen uppskattning. SJÄLVKLART kan inte jag uppskatta nått som alla kan tycka är rimligt. Det är lättare om ni kommer med egna bud istället. Och om ni inte ens är intresserade av att köpa ett aktieforum så förstår jag inte vad ni ens gör i tråden. Försök hålla er till trådens ämne istället för att bara hacka på mig som skrivit tråden, det är rent ut sagt töntigt.
Jag har seriösa spekulanter på gång på annat håll nu så ni kan sluta försöka idiotförklara mig och försöka få mig att känna att jag är ute och cyklar för jag vet nog bäst själv vad jag vill med min hemsida och om det inte passar er så ber jag er att bara ignorera tråden. Att ni inte har något bättre för er kan inte hjälpas, men hacka på andra än på mig tack. PS. Jag har redan erkänt att mitt uppskattade marknadsvärde var för högt så jag förstår inte varför ni fortfarande vajnar om det. Och jag vill förtydliga att det är hemsidans konstruktion som är till salu och ska värdesättas, inte dess medlemmar och besökare etc. FÖR FORTSATTA SVAR PÅ DENNA TRÅD: ENDAST BUD ELLER FRÅGOR OM KONSTRUKTIONEN |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson