![]() |
Hejhej,
Inom kort kommer jag att implementera payread på en e-handelsplats jag driver. Kommer installera betalning med kort samt telefonbetalning. Letade därför runt efter gamla inlägg här om systemet och hittade denna tråd. Nån som har lite mer erfarenheter av Pay&Read vad gäller kundnyttjande och allmän funktionalitet? Nån här som driver nåt med Pay&Read som man kan kika på? |
Jag använder Pay&Read för ett webbhotell och det fungerar ganska bra. Själva betalningsdelen fungerar väldigt bra, att automatisera själva beställningarna har fungerat lite sämre, men helt ok med tanke på de väldigt låga fasta kostnaderna.
|
Använder Pay&Read för "plus"-medlemskap på vår sajt och är mycket nöjda. Får pengar fort, det betalas ut en gång per vecka (skulle tro att det är så med kreditkortsbetalningar som vi använder, och längre tid för telefonbetalningar exempelvis). Smidigt system, framförallt numera sedan det gjordes om något så att man inte behövde logga in kunden på deras system (som nämnts ovan). Bra kundservice också!
|
Intressant varför pay-read kan ta ut sådana höga avgifter när både vi, Kreditor, och Acne erbjuder, mot samma kostnader så mycket mer, när det gäller fakturaförsäljning. Skulle vara intressant att få reda på vad som ändå motiverar en att titta på pay-reads lösning?
Är det just att man även erbjuder kort, e-plånbok osv, dvs allt hos en leverantör? Eller är det ngt annat? |
Citat:
Törs jag föreslå reklamplatsen på sidans övre del? |
Det har vi ju redan gjort ;-)
Men det är ändå en intressant disskusion. Ska nog lägga upp den som en egen tråd. Vad är egentligen viktigt när man väljer sin betalningsförmedlare, och hur prioriterar man saker som priser, helhetslösningar osv? Citat:
|
Jag tror inte det är fakturaförsäljningen man väljer pay-read för.
Det är inte pga. den anledningen jag funderat på dem åtminstone. |
Citat:
|
Citat:
8% är det förresten för kort åtminstone, vet ej hur det är med faktura, har svagt minne av att det skulle vara något högre... Kan tillägga att det är 8% på 0-100kr och lägre däröver. Hur som helst, i vårt fall valdes Pay&Read för att de inte har några fasta avgifter (varken månads- eller transaktions-), ett smidigt system och att vi snabbt fick bra och trevlig kontakt med dom. |
Citat:
Jag kände inte till Kreditor tills du postade ditt inlägg, men jag har nu kikat igenom konceptet. Vilka procentsatser är det som gäller hos er? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson