Citat:
Ursprungligen postat av sioustis
Citat:
Originally posted by -jgabor@Jan 14 2008, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av znap
Att hostingföretag använder sig av termen Fri trafik är inget annat än falsk marknadsföring, oavsett hur man väljer att förklarar innebörden av termen. Du skriver själv Sedan används det ju ur ren marknadsföringssynpunkt, då det lämnar kunden trygg och utan behov av någon eftertanke, i det stycket så bekräftar du ju att ni har för avsikt att förvilla kunden
En vacker dag ska jag anmäla alla hostingföretag, inget ont mot just surftown, som påstår sig ha fri trafik men samtidigt förväntar sig att kunden vet bättre.
|
Syftet är inte att förvilla kunden (det vill säga lura), men jag kan mycket väl förstå era synpunkter och håller med i det mesta. Vi har för avsikt att förändra detta, med tydligare regler och riktmärken för vad vår fri trafik innebär.
|
Varför skriva Fri trafik då när ni inte erbjuder detta? FALSK MARKNADSFÖRING.
|
För att vi i princip har fri trafik. Men det innebär inte fritt resursförbruk. Det vill säga, om en kund endast utnyttjar 10MB om dagen, men till exempel kör SQL-querys som checkar 500.000 rows per query, så utnyttjar denna kund orimligt mycket resurser och riskerar att bli suspenderad/avstängd. (Ja, jag vet att jag överdriver lite, och inga av dessa siffror är fastställda hos ST, men vill bara förtydliga det.)
Problemet som jag ser det, är att webbhotellsbranschen har buntat ihop fri trafik med fri resursförbrukning, där kunder inte har förstått skillnaden, och känner sig därför "lurade" när de blir avstängda, trots låg trafikmängd. Vår plan är att förtydliga dessa förhållningsregler så gott det går, för att minimera risken att kunden känner sig lurad.
Som ett tips, så jag kan starkt rekommendera er att alltid läsa igenom avtalsvillkoren, där det ofta nämns någonting om just resursförbrukning.
|