![]() |
Enom och Godaddy, är väl de bästa och säkraste att ha sina domäner hos.
Dock är Enom störst ;D |
Kan själv lägga in ett gott ord för godaddy också, du får en user där du hanterar domänerna du registrerat, dessutom kan du välja dns-servrar att tilldela domänen direkt vid registrering.
|
Är det någon här som vet något om reg.dnworld.com?
|
Joker.com - är de inte bland toppen? (Har bara köpt - ej pekat)
|
Citat:
deras betalning att fungera så det gick inte att regga mer, efter några veckor orkade jag inte vänta längre. Nu tror jag dom har bytat till Paypal istället. Dom är ÅF till cnobin.com. Man kan dock bara ange 2 dns:er på domänerna man reggar hos dom, störigt. |
Håller med om enom, dom är bra till att registrera domäner, men deras dns-tjänst är bedrövlig, har använt dom i 2år nu och valde rätt snabbt att använda egna NS istället.
|
Citat:
Dock är de inte så populära i Usenet där de beskylls för att vara alldeles för snälla mot spammare (åtminstone var det så för 1-2 år sedan). Orsaken: Alla domännamn som registreras via Joker.com erbjuds även gratis DNS och den möjligheten utnyttjar spammare. Joker.com sägs vara alldeles för sega att ta bort dessa spammande domännamn ur sina namnservrar, vilket helt enkelt resulterat i att vissa ISP:er/individer/organisationer runt om i världen har börjat blocka Joker.com:s namnservrar för att slippa behandla spam från domännamn registrerade av Joker.com OCH pekade med hjälp av Joker.com:s namnservrar. |
joker.com väldigt bra med gratis subdomäner
|
Jag letar efter ett ställe att flytta alla domäner till, funderar på godaddy, men verkar inte som om man kan sätta deras dns:er och ändra A-records osv, eller har jag fel? kanske en extra tjänst som kostar?
|
Har använt loopia.se och godaddy.com i några år för köp av domännamn.
Där går det oftast "ruggigt snabbt" att köpa domäner & peka dem vidare. Använder även, sedan flera år, mydomain.com för hantering av domäner. En del talar varmt för zoneedit.com men de har sina begränsningar... ;) MVH: WebMazter :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson