![]() |
Att man haft intrång är väl inget företag brukar gå ut med? Så har jag iaf uppfattat det.
Mörkersiffrorna lär vara höga. |
Äh.. 10 000 turkar.
hur många är vi på WN, ska vi ge igen? :P |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Kunde inte låta bli. Skämt åsido dock så tror jag inte att problemet är så stort egentligen, de två största problem som jag ser det är DDOS-attacker och säkerhetshål i mjukvaran. Det första FINNS det bra medel att skydda sig med medan det andra är något vi kommer få leva med, gäller helt enkelt att ha backups och alltid se till att hålla sin mjukvara uppdaterad. |
Citat:
|
De skryter om det rätt bra själva i alla fall. Men det är väl mycket propaganda där också, man vill ju gärna framstå som bättre och mäktigare än vad man egentligen är.
Visst håller jag med om att det är konstigt att det inte står mer i media om det här. Men företagen läcker ogärna om intrång har skett, det är ett som är säkert. Många webbplatser har ju också som policy att tysta ner sådana attacker för att inte uppmuntra till fler. Computer Sweden verkar ju vara de enda som tar det på allvar och artikeln om Estland är ju ett skräckexempel på vad som skulle kunna hända. Fast jag hoppas att vi har högre säkerhet i Sverige (överlag)... |
AYT som gruppen kallar sig, hade 2005 omkring 3000 medlemmar men drömmer om att få ihop 500 000. De är en nationalistisk grupp vars mål är att föra "cyber"-krig mot andra nationer som förolämpar det turkiska folket eller nationen.
De har helt klart resurser och en militär disciplin. Jag tror dessvärre att det här bara är början. |
Det va en Pakistanier som bodde i London som hackade över 5000 st danska webserverar :) För det där med karaktyeren ! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson