![]() |
bilderna är inte lite för stora utan alldeles för stora halvera eller ännu mera...statistiskt så ligger dom flesta på 1024---1280 bilderna är gjorda för 1600 och högre.... ca 1% eller mindre av internetanvändare ....
timlön är skit att sätta ut då det egentligen inte säger nått, lägg fasta priser per jobb det skulle jag göra iallafall.. är det för svårt på ett stort projekt ta per avdelning eller liknande...bäst är att lägga lågt pris enkel mall som sluter i ett dyrare pris med mera avancerad mall.... :P kör så det rycker..... :lol: en bekant som gjorde en sida i en jätte skärm när han var klar med sidan var det ingen som kunde kolla på hans sida OTROLIGT!!! :o :o |
Citat:
|
Bilderna är för stora. Jag har visserligen en liten bildskärm, men det är sällan jag råkar ut för en sajt som helt enkelt inte får plats i mina lilla söta dator...
Annars är sajten fräsch, men andas den just nu såååå populära blogdesignfeelingen... Ange inga priser, diskutera detta i alla lägen med kunden. Det viktiga är att få kunden att förstå vad han eller hon betalar för. DÅ brukar timprisdiskussionen bli sekundär... |
Lunarstorm-posébilderna på Kontakt smäller inte rätt på en WebDesignSida, tyvärr :D
|
Citat:
Timarvode i så fall. Ingen är väl intresserad av vad ni för i lön :P Det tog lite tid innan jag hittade den övre navigationen också, faktiskt. Men det fungerar ändå imo. Bilderna var härliga och jag störs inte av storleken, men så tittar jag i 1680*1050. Formulärfälten var imho inte så bra. Det är inte uppenbert att det är fält där. Även på telefonnummerfältet under "tjänster". Gärna en bättre uppdelning under "portfolio". Det känns som de går in i varandra på ngt sätt. f ö snygg jobbat! |
Det är nästan omöjligt att se vad som är länkar och vad som är brödtext. Sätt tydligare länkfärg och ta inte bort underline! ;)
|
Citat:
Tack så mycket för alla tips. Har skrivit en lista på alla uppdateringar jag ska göra nu. |
Sitter på en laptopp WS och startsidan passade alldeles utmärkt på min skärm, kudos! :)
Hade inget alls emot att scrolla bilderna i portfolion. Var inne o kollade på vinprovardemot och jag antar att jag stötte på en bugg. Drar man musen över ett glas dyker en text upp på vinflaskan, byter man glas så dyker en annan upp. Det var snyggt. Men jag antar att om man drar musen över ett glas, drar tillbaka musen över ett inaktivt område och sen tillbaka över samma glas...då ska väl inte texten bytas? Detta kan även resultera i att sista glaset "nollställer" texten på vinflaskan. Antar att du inte vill ha en bugg högst upp i portfolion? ;) |
Gärna mindre bilder, bredden gjorde mig inget men höjden. Bilderna var snygga men de var inte spektaktulära så då är det bättre om ni kanske beskär dem och bara visar en betydligt mindre bit. Jag fick intrycket av att det var någon som ville visa vilken snygg bild han hade hittat på någon hemsida än att det var ett företags hemsida.
|
Ser bra ut tycker jag, men du kan jobba lite mer på att få en attraktiv känsla.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson