![]() |
Är stor SE-anhängare men om du inte har några krav alls så kan jag säga att nokia 2310 är en billig (cirka 500kr utan operatörslås) och fungerande telefon. Har ett helt gäng såna ute hos kunder och har aldrig fått något klagomål.
|
Vet inte vad SE K800i kostar idag, men om det var aktuellt med nyköp så hade jag återigen köpt en sådan - eller dess efterföljare (K810i eller hur han döpts).
|
k800i är skitful. Jag har den och tycker att den är stor och klumpig.
|
Citat:
Efterföljaren heter K850i som väntas komma i mitten på November, och det är väl fram tills dess jag vill ha något annat... |
w580i har jag snart införskaffat mig i väntan på att nokia eller SE skall släppa nya telefoner motsvarande N95 och P1 fast bättre...
Juste, glömde säga att den ser jäkligt nice ut. Har w850i nu, och börjar tröttna. Samt att batteritiden börjar dala. Kan dock rekommendera den till andra som funderar på en sådan mobil. |
Jag kör på en k810i som jag köpte för sisådär strax över en månad sedan.
Abonnemanget till: Är bunden till telia i 18 månader, 100 kr/mån för mobilen + engångsavgift på 495 kr. Sedan 49 kr/mån för mitt abonnemang (Studentabonnemang), samma som deras "Till vänner" med tillägget "Sms till alla" = inom telias mobilnät 0 kr/min, allt annat, inkl. fasta nätet 0,69 kr/min, dessutom alltid uppkopplingsavgift på 0,69 kr. Eftersom att sms till alla ingår för mig så är det 5000 gratis sms per månad.. Lätt värt, min månadskostnad är nog nästan lite lägre nu än förut :) (Dessutom så är den rätt vettig att sms:a på förut, så jag har terroriserat mina vänner med en bit över 300 sms :P ) Om telefonen: Väldigt trevlig sak, bra kamera för att vara mobilkamera, har dessutom riktig blixt, och riktigt fokus, dock ingen riktig zoom. Har 3G, dock ingenting som jag brytt mig om (måste tydligen byta SIM-kort först.. :/ ) Bluetooth (har lite trevliga saker såsom fjärrstyrning till typ powerpoint, verkar nästan användbart.) Vanligt stereohandsfree ingår (bra ljud, även om "fluffet" på lurarna inte sitter kvar så länge.) Ganska så vettig högtalare i, men som vanligt lyser basen med sin frånvaro.. Bra möjligheter att stoppa i minneskort (betalade runt 300 kr för 2 GB), och man märker inte någon seghet med stora minneskort. Klarar större, om än inte officiellt. Displayen är av "glasmodell", men tål repor rätt bra ändå. Det som verkar vara känsligast är dels linsskyddet för kameran (fick damm i min av att jobba på festival, men det gick bort efter ett tag), samt joysticken som tydligen lägger av efter ett tag.. Batteritiden kan jag inte svara på då jag fortfarande inte kört batteriet i botten så den har inte kalibrerat sig efter miniminivå på batteriet än.. Täckningen (på telia) kan jag inte klaga på, tror att jag har varit utan täckning när jag haft telefonen nerstoppad i fickorna, ståendes i en stor folkmassa där i princip bara telia har någon form av täckning (mitt ute i ingenstans är det här..) Ingår både rätt så vettig musikspelare, samt en radio, och lite annat krimskrams som jag inte bryr mig om.. ;) Klarar 1000 sms i minnet så man slipper rensa konstant. Ett tips: Skaffa MyPhoneExplorer, underbart gratisprogram till SE-telefoner (kan ta backup på rubbet, sortera/synka kontaktlistor, kalender etc, hantera sms å samtal å lite allt möjligt över både usb-kabel och bluetooth, Själv har jag t.ex. så att den synkar rubbet tidigt varje morgon över bluetooth, t.ex. så har jag då alltid schemat uppdaterat :) ) |
Citat:
Jag gillar den. Lite tyngd i också. Skall kännas att man har något i handen när man småraskt plockar fram sin mobil för att knäppa en bild. |
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=98019
Kan denna Nokia 2760 duga kanske? Billig åtminstone, men frågan är hur den fungerar... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson