WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hantera missnöjd kund (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23366)

daniel_ 2007-09-04 15:10

"konsumenten har alltid rätt", nja inte alltid kanske. Men man ska självklart samtidigt vara trevlig även mot mindre trevliga kunder. Det hjälper oftast.

Har haft många kunder som hotat med polisanmälan, konsumentverket, skriva på forum blabla. Mejlar tillbaka till kunden och förklarar den eventuella situationen med en lugn och sansad ton så löser det sig.

Tycker du har behandlat ärendet bra Fabian. Möjligen var ditt första svar något aggressivt, tänker då på "Hur tänker du när du använder dig av hot?". Det känns inte bra bara. Annars, underbart. Hade formulerat mig något liknande ditt.

THL 2007-09-04 15:15

Vilken dryg jävel!
Jag skulle inte vika mig en tum för henne, spelar ingen roll vad du gör, hon kommer aldrig bli nöjd!

/Thomas THL

glennj 2007-09-04 15:24

Sista svaret var mycket bra! Tydligt & sakligt. Bra formulerat!

fabian 2007-09-04 15:26

Det läskigaste tycker jag är att hon mailar från sin jobbmail, som är på ett förlag som ger ut en ganska stor tidning inom bostadsbranchen.

myapp 2007-09-04 15:28

Ett förslag är att du använder dig av en forumlering i stil med:
"Tack för din kritik. Vi vill gärna bli bättre. Om du hjälper oss att förstå vad som är fel med tjänsten lite mer i detalj och ger förslag på hur vi skulle kunna bli bättre så kan jag bjuda på ett års prenumeration till ett värde av x kr."

Gustav 2007-09-04 16:04

Citat:

Originally posted by fabian@Sep 4 2007, 15:26
Det läskigaste tycker jag är att hon mailar från sin jobbmail, som är på ett förlag som ger ut en ganska stor tidning inom bostadsbranchen.
Ojdå. I så fall bör du nog omgående svälja din stolthet och ge henne rätt. När du bråkar med en kund så spelar det ingen roll vem som har rätt eller fel i praktiken. Den stora frågan är istället hur illa din missnöjda kund kan göra ditt företag. Arbetar hon på en tidning inom din bransch så kan hon förmodligen göra dig mycket illa. Även om hon bara sitter i receptionen och aldrig skriver en enda artikel.

jonny 2007-09-04 16:14

Det sägs att de bästa kunderna är de som varit missnöjda med blivit nöjda.

Ditt senaste svar kändes bra. Erbjud mer tid - det kostar ju inte dig något, vad jag förstår.

melin 2007-09-04 16:17

kolla när hon blev medlem? är det i Maj iaf och inte april så..

Jag skulle inte ge henne rätt, och troligen låter inte hennes företag låta henne svartmåla ett annat företag utan saklig grund - det kan bli mycket dyrt för deras del

andi 2007-09-04 16:22

Hon verkar ju helt ha missat att man kan se alla lediga lägenheter INNAN man blir medlem, det tycker jag är ett ganska starkt argument för dig!

Det vore en sak om ni lovade guld och gröna skogar och samtidigt inte visade hur många lägenheter ni har förrän man blev medlem, men som erat upplägg er nu så kan hon inte på något sätt hävda att hon blivit blåst.

/Andreas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson