![]() |
Nä Alper jag menar inte så alls.
Jag blir trött på allt trams, när ska världen växa upp. Turkar som springer o hackar svenska hemsidor YO SMART verkligen rätt sätt o hantera saken *applause* vill dem bli hatade? Finns andra sätt... Sen att de publicerar dumma grejor om profeten mohammed är ju verkligen dumt då dem vet hur känsligt det är i muslimvärlden. Och Sverige ska be om ursäkt????? för vad?? hur fan är dem terroristerna funtade, tror dem hela sverige står bakom den personen som skrev något om muhammed? Är så förbannad. |
I de flesta fallen handlar det om att provocera för uppståndelsens skull. Jag tycker bara att det är så in i h-e löjligt när vuxna människor bär sig åt så här. Bra förebilder för våra barn, verkligen..
|
Citat:
|
Vem har nedvärdrat muslimer? Vilks konstverk var ett inlägg i konstdebatten.
saxat: "Man må tycka vad man vill om Vilks teckningar, rent estetiskt, men vad man som kritiker bör bedöma hos ett verk är trots allt i vad mån det lyckas i sina avsikter. Det borde vara rätt uppenbart att Vilks knappast tecknat sin rondellhund i avsikten att "kritisera islam" - utan för att avslöja konstvärldens hyckleri. I en tid när konsten älskar att framhäva sig själv som en gränslös "frizon", en sorts livslevande utopi där allt är tillåtet, försöker Vilks visa att så är det faktiskt inte alls: Kolla här." Har du inte förstått det? Tror du verkligen Vilks gjort ett konstverk med syfte att nedvärdera muslimer???? |
Ojoj vad härligt rörig den här tråden är. Muslimer/terrorister om vart annat, anklagelser åt alla håll osv.
Jag tror att de här upploppen är köpta, det är 20 pers som står på nån trång gata och poserar för en fotograf. Kolla dessutom den svenska flaggan, grön och gul. Uhm? I det stora hela tycker jag inte det är särskilt mycket att bry sig om. Jämför med demonstrationerna som skulle uppstå om man skulle porträttera Jesus som en hund. Jag lovar er att man skulle kunna få samma reaktioner från de kristna i tex Libanon. Det är precis samma sak. Återigen, sätt det hela i ett perspektiv. USA håller på och förbereder ett eventuellt anfall mot Iran just nu. Det är rätt tragiskt att tidningarna överhuvudtaget rapporterar om det här. Det är en icke-nyhet av och för religösa fanaktiker. |
Citat:
Men muslimer längre än sådan och främst av allt kristna i armenien. dom har plågats av turkarna sedan i mitten av 1800 talet, men det klart det är ett litet land och det är inte viktigt grazzy: Vilka kristna i libanon? finns ju knappt någon kvar då alla har flytt pga muslimernas våld. |
|
Citat:
|
Citat:
Libanon är ett kristet land ifrån början. en ny artikel men dock inga hackers inblandade http://www.expressen.se/nyheter/1.82...sama-bin-ladin |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson