![]() |
Suck. Finns risk för en eller två kronors höjning då. Med andra ord måste man samla på sig de där förbannade mynten som alltid är ivägen när man har smartcase. Jag brukar iaf köpa för 30, Rape eller General.
Tycker att de flesta lågprissnusen är rätt äckliga, Scruf funkar dock. När vi ändå pratar om dyrt snus, någon som vet om de har lagt ner Onyx? Är fint att lyxa till de ibland, men nu för tiden hittar jag det inte någonstans...? |
Jag hade gladeligen betalat mer än så!
Sitter i Sydney med ingen möjlighet att beställa nu sedan fanskapet till u-land tyckte dom skulle sätta en skatt på 300 doleros. Fick tidigare ner 4 stockar för strax över 800 kr, men efter skatten skulle de 4 stockarna gå nätta 2400 kr. Visst värderar man snuset högt men någon måtta för det fan vara! Man kan däremot ta med 250g om man reser in i landet, så jag antar att jag får börja lura ner folk istället :) |
När man väljer att frivilligt börja snusa vilket man vet är beroendeframkallande så får man skylla sig själv tycker jag.
|
Jäkla skit att de höjer, men precis som Susanne säger så är det väl mitt eget fel att jag började.
Har kört på Granit white portion förut. Lyckades sluta ett tag men sen satt man fast igen :( Nu är det Göteborgs rapé som gäller, så himmelskt gott, speciellt efter maten :) |
Prishöjningen är väl som en form av försäkring... ja alltså att du betalar för sjukvårdskostnaden relaterat till snus/rökning som antagligen kommer att uppstå någon gång i livet :)
|
Citat:
"Du körde på den hårt trafikerade E4, skyll dig själv att du krockade!" |
Citat:
De flesta som kör på motorvägen gör det nog för att de måste transportera sig någonstans, inte för att de är beroende av att just köra en bil på en motorväg(inte beroende av det slaget iaf). |
Japp jag personligen valde att börja snusa. Nej jag blev inte lurad av tobaksbolagen som chockhöjde priset när jag blev beroende. Det var inte vad som hände, vad som hände var att staten chockhöjde det.
Ah okej så jag betalar så pengarna kan användas när jag blir sjuk sen? Okej gäller samma sak på den skatt vi betalar på bensinen? |
Citat:
|
Personligen så kan jag rekommendera nikotintabletter och tuggummin. Jag är inbiten nikotinist, men är i alla fall fri från tobaken. Den enda nackdelen är att försäljningen av mitt substitut för tobaken är begränsat till Apoteket. Jag skulle bra gärna vilja att någon motiverade för mig varför jag kan köpa hälsofarliga cigaretter på en vanlig bensinmack, men inte ofarliga nikotintuggummin.
Jag tycker att de höga skatterna på tobak är motiverade. Det är bra att beskatta sådant som inte bör uppmuntras. Särskilt om man då kan sänka skatten på annat som bör uppmuntras (t ex arbete). Jag betalar gärna skatt när jag tankar bilen, när jag röker, när jag flyger, när jag äter fet mat, när jag dricker alkohol, eller gör något annat som skadar mig själv eller min omgivning. Jag avskyr däremot att betala skatt när jag arbetar, skänker pengar till forskning (ej avdragsgillt) eller gör någonting bra för mig själv och min omgivning. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson