![]() |
Citat:
|
Något som är dyrt, på Lunarstorm har vi betalat 125000:- för 715000 exponeringar för 18-25 år grupp
Exp 715 394 klick 2 642 0,37% Blocket nästa alltså! |
Citat:
Släng upp en CPC annons där du betalar runt 48 kr per klick istället...lär bli poppis. :D Vad var det för produkt/tjänst du annonserade? |
Distansutbildningar
|
Vi provade Blocket för MinSport, med en annons de själva sade att "den var bra". Gav oerhört dåligt genomslag, trots att de närmast lovat en viss klickprocent.
Men! Till Blockets försvar får jag tillägga att de gav oss sin minimi-klickprocent och körde vidare vår kampanj tills vi nått 1600 klick eller vad det nu var. Jag tror att man skall ha någonting väldigt allmänt att sälja (inte bara en vanlig sajt alltså) för att Blocket skall fungera. Det är en väldigt brev målgrupp man når... |
Citat:
|
2 642 besökare har kostat 125000:- , ganska otroligt.
|
Citat:
|
Ni får juh vara klara över att antalet personer som klickar på banner inte är samma antal som faktiskt kommer ihåg företags namn osv.
Hur många tror ni springer iväg och köper en coca cola såfort dom ser en affisch på stan? Inte så många. Hur många köper en cola 30 min senare när dom går in på pressbyrån för att handla tidningen... |
Citat:
Sajten besökare är framförallt småungar och absolut ingen målgrupp som skulle vara inntresserad av dessa utbildningar. Dåligt val, eller? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson