![]() |
Håller med de övriga. En sak som kanske inte är så jätteviktigt, men eftersom det är lätt att ändra på så skriver jag det. "500 MB gräns" är särskrivet, det borde stå "500 MB-gräns" eller kanske till och med "max 500 MB". Sedan vet jag inte om den maximala storleken borde framgå tydligare, jag fick leta efter den texten.
|
Jag tycker "Filbilen" ihop med loggan var ett roligt namn (det säger väl allt om min humor ; ) och lätt att komma ihåg.
Gillar den enkla utformningen, men skulle vilja se en mer tydlig knapp eller länk för "Ladda upp". Är det helt glasklart vad det är som upphör om t ex 30 min? (Det kan ju vara filuppladdningen eller tiden fr o m när uppladdningen startar eller tiden fr o m när filen är uppladdad och klar. Speciellt om uppladdningstiden är så lång kan detta kanske spela roll.) |
Citat:
När ni börjat rulla på riktigt så lär du märka rätt snabbt att både lagringskapacitet och bandbredd är relativt högt utnyttjat av användare från diverse communitys som länkar direkt till filerna de laddat upp. Att filerna försvinner efter 2 veckor spelar uppenbarligen ingen större roll för dem (eftersom de då enkelt byter ut dem mot nya). Vi valde därmed att inte tillåta direktlänkning till filerna eftersom vi hellre vill att det ska fungera för byte mellan enskilda personer, inte publicering på webbsidor. Kanske något att ta i beaktning när ni jobbar vidare iaf. Lycka till! |
Schysst sida! Kan vara bra att ha många att välja på. Min favorit är ändå skickafilen.se, filer upp till 2gb!
Jag jobbar själv på en uppladdningssajt för bilder / mindre filer, där man kan välja vart man vill att filen ska hamna (Sverige, Danmark, USA eller Frankrike), allt för att ta "hela" marknaden ;) Måste bara få min fina Ajax-upload att fungera som den ska :\ |
Citat:
|
När man skickat länken via epost så står det "Upload another file" fast resten är på svenska?
|
Citat:
|
Ta en titt i webbhotells-forumet/kategorin här på wn. Utländska hosts finns det ett antal trådar om!
|
Funkar perfekt tycker jag gick bra att ladda upp och det var enkelt och överskådligt, designen duger alla gånger till och uppladdningsmätaren ser också bra ut, enda så tyckte jag det gick aningen segt att ladda upp, men det kanske var tillfälligt bara? Annars var allt jättebra.
|
Filbilen var ett klockrent nätnamn. Lätt att komma ihåg.
Visst LaddaUpp.se och SkickaFilen.se är bra namn men inte lika roliga. Roligt är bra. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson