![]() |
Antar att du egentligen vill ha kommentarer om hur du optimerar själva marknadsföringen, och inte själva sidan / tjänsten i sig - men i det här fallet kan det på sätt och vis hänga ihop.
I dagsläget känns det som lite luddigt "vad man får". Att förhandsgranska fungerade inte för mig (Firefox 2.0). Tror det är av stor betydelse att ni visar upp några exempel på hur en beställd sida kan komma att se ut, kanske t.o.m. att ni har en demoversion där man kan testa på de funktioner er färdiga sida skulle innebära - så att man kan testa att redigera, lägga in texter osv och se hur det fungerar. Vet inte riktigt mot vilka du marknadsför dig mot - men med tanke på upplägget gissar jag att det är mot den grupp av människor som hyfsat enkelt vill kunna skapa en sida, som de själva kan redigera i utan att behöva kunna koda själv. Mao är det viktigt att träffa rätt målgrupp, och inte t.ex. en hel del av oss som sitter här - som hellre skapar själva - utan kanske småföretagare som pysslar med "typisk-icke-internet-relaterad-verksamhet". Kanske t.o.m. sådana som inte ens själva förstår syftet med att ha en enkel sida som åtminstone ger träff ifall man söker på företagets namn, där man kan hitta en del kontaktupg m.m. Kan ha missuppfattat det, men som jag fattade det tar ni en konstruktionsavgift, och sedan följer endast löpande kostnader för webhotell och domän. Poängtera detta, att det är engångskostnad och inte ett bindande avtal. Tyckte dessutom att det var lite tunt med info ang support - vem vänder jag mig till om jag får problem - er eller loopia? Eller skiljer det beroende på om det är själva webhotellet som krånglar eller om det är att jag inte förstår hur jag utnyttjar verktygen? Förstår en "lekman" skillnaden i ovan? Tydliggör gärna ovan. Som en sista punkt kanske "prova-i-30-dagar-gratis" kan vara en metod. |
Citat:
|
Citat:
Maila mig på [email protected] så hjälper jag dig. |
Yepp: Mycket bra inlägg. Jag skulle gärna ha så att mina kunder (Ja, småföretag utan internetvana) kan testa i 30 dagar, men tyvärr går det inte att ha så när jag inte har någon egen server att lägga sidan på. Jag är ju återförsäljare till Loopia och gör en ny beställning för varje kund. Eller har du förslag på hur det kan lösas?
|
Well, förstår inte helt innebörden av din återförsäljareroll hos loopia - om du helt enkelt registrerar åt din presumtiva kund som vilken jeppe (typ mig) som helst, eller om du har någon speciell anknytning till dem.
Om inte kanske en metod är att se sig om efter något annat webhotell eller samarbetsparner som kanske kan lösa det här åt dig, eventuellt försöka dig på hostingen själv. Eller kanske ta hjälp av någon med den kunskapen här. Är själv inte speciellt insatt i hur hosting och webbhotell fungerar i praktiken, men vissa tillåter ju t.ex. flera domäner mot ett och samma konto. En sista utväg är ju att chansa och helt enkelt satsa på att folk inte tackar nej efter 30 dagar ;) Om inte annat får du väl isf så att säga "sälja samma konto igen", om det är möjligt...!? |
Vad är det som är så svårt att förstå med min återförsäljarroll hos Loopia? Kunden köper en färdig hemsida av mig som dom ska kunna besöka direkt på Internet. För att det ska fungera så måste hemsidan läggas på en webserver. Eftersom jag själv varken har eller vill ha egen webserver för hemsidorna så väljer jag istället att vara återförsäljare till ett webbhotell och i kundens namn göra beställning och lägga in deras hemsida själv där. Eftersom Loopia är Sveriges största och bästa webbhotell så valde jag dem. Jag har haft såntdär reseller-konto hos mindre webbhotell förut och fick då lite mer anpassade lösningar efter mina behov men sen krånglade allt jättemycke och det känns ostabilt att låta sina kunders hemsida ligga på ett litet webbhotell.
|
Well, det var just det som du beskrev ovan som jag tyckte var aningen oklart - om du hade något speciellt konto jäntemot loopia som möjliggjorde att du kunde få lite anpassade lösningar efter dina behov, nu var inte fallet så och därmed försvann den möjligheten.
Därför är mitt tips att du kanske hör av dig till andra webhotell med ditt förslag och ser om det är möjligt. Mig veterligen finns det redan webhotell som erbjuder 30 dagars prova på, och då kan ni ju kombinera ihop på ett finfint sätt. För visst, Loopia är säkert bra, men inte oersättliga - finns säkert en hel del representerade här på WN som kan vara nog så passande. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson