![]() |
Jag kräver inte inloggning i mina butiker. :)
OSC är gjort av programmerare, inte folk som kan e-handel. Skulle inte installera en OSC-butik om jag så fick betalt av open-source communityn. |
Citat:
I en e-butik ska man kunna genomföra ett köp med minsta möjliga motstånd. Ändå tror alla e-handlare att folk vill ha ett konto i just deras butik. Vill man att ens kunder ska registrera sina uppgifter och skapa konton så får man väl ge dem något i gengäld. Ingen skulle vilja ha ett kundkort på ICA, Åhléns eller Statoil om de inte fick någonting för det. Detsamma gäller självfallet även e-butiker. Som kund vill jag inte behöva skapa något konto och jag vill inte behöva logga in. Jag vill bara kunna genomföra mitt köp snabbt och enkelt. |
MidiCart är billigt, simpelt och utan inloggning. Nu har vi snart även fått kortbetallösning via CertiTrade. Har fortfarande inte riktigt hittat några större svagheter ännu. Dock är vi inte så stora och hinner göra mycket uppdateringar själv.
Jag skulle senare antagligen vilja ha automatisk lagersaldo samt lite annat godis. |
Midicart saknar precis allt det seriösa e-handlare vill ha. Se listan ^
|
Citat:
Där hade vi ett omvänt problem. Vi krävde inte inloggning utan man kunde handla direkt, MEN då när kudnerna återvände fick vi problem eftersom de då antog att de hade ett konto i butiken och försökte logga in. ca 98% av våra återvändande kunder klagade på detta, så numer så gör vi en form av registrering i alla fall. Vi fick helt enkelt kundanpassa oss till ngt vi inte ville ha.... så kan det gå. Ibland vet inte vi e-handlare heller vad kunden vill ha :-) Inloggningar är alltså inte alltid negativt |
?????
Ok att MidiCart inte har koppling till något ekonomisystem men att den skulle sakna allt man vill ha är överdrivet. Och varför vill man inte ha frames baserade butiker? Använder man dessa rätt är de en otrolig SEO hjälp. Speciellt på Google. Vill man börja någonstans är MidiCart bra enl mitt tycke. Men smaken är som.... |
Citat:
I övrigt så tycker jag att ditt upplägg verkar bra. Dvs att erbjuda kunden ett konto, men att inte tvinga på henne/honom det. |
hur är frames en otrolig hjälp ur SEO synpunkt? Jag hör överallt att frames gör det hela sämre..
|
Sökmotorn ser en frame som en enskild sida men den kan inte se innehållet. Har du rätt titel och beskrivning på denna frame kan den hamna högt upp i sökmotorer. Har upplevt detta själv många ggr att en frame hamnat högre upp i rankingen än min index sida på vissa sökord. Så använder man detta rätt kan det vara till stor hjälp. Finns lite andra tips o trix men det tar jag inte nu :)
(Nu har jag inte hållt på med SEO på ett år så jag kanske snackar i nattmössan om de ändrat på indexeringsrutinerna) |
Vissa butiker från E-butik kommer bra till i sökresultaten hos Google fast de har frames. En del av dem fyller noframestaggen med den optimerade texten och kör med flera olika underdomäner. Fast det har Google genomskådat men inte msn. Hur de andra butikerna som kommer bra till där gör, vet jag inte.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson