![]() |
Är det konstigt att man blir förbannad på Postens reklamblad där de stoltserar hur duktiga de är?
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jag betalar en fast kostnad på alla paket upp till 3, resp. 5kg oavsett storlek. Den rabatten jag fått är mycket bra och inte speciellt svår att förhandla sig till. Tilläggas kan också att den är baserad på 6-7 paket/dag, resten skickar jag som brev/brev-pf. Man kan alltså få ganska bra rabatter även på små volymer paket. // Mats |
Är det någon som förhandlat sig till ett avtal på brevpostförskott??
|
Nu var det några år sen jag snackade med Posten men då har jag för mig att Posten inte fick ge rabatt på brev om det inte gäller massändningar. Anledningen har jag för mig var att konkurrenter skulle ha möjlighet att konkurrera med Posten. Nu var det som sagt några år sen så jag kan ha helt fel.
|
Citat:
Däremot är det skillnad med paket eftersom dom har konkurrens där. Har för mig att jag fick höra att det strider mot konkurrenslagen eller nåt i den stilen. Jag har över 1mkr om året i portokostnader och betalar samma porto som en som skickar 3 brev om dagen. Sjukt, ja vet, men det är ju posten... // Mats |
Citat:
|
Citat:
Det är precis som att klistra på frimärken fast mycket enklare och lite billigare. // Mats |
Klart Posten får förhandla om brevporto lika väl som om paketpriser. Men utan konkurrens vill dom inte förhandla. Det är försäljaren som inte får förhandla på order från chefen.
/D |
Citat:
|
Läste precis hos konkurrensveket. Det som finns är att dom förbjudits att införa zontaxor och sänka portot till vissa områden. Ingenting om rabatter. Annars var det bara om företag posten inte fick köpa.
http://www.kkv.se/t/Page____579.aspx Hos post och telestyrelsen nämns bara kostnadstak. /D |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson