![]() |
Adam: Japp håller med dig content is king!
Så jag antar att jag får lägga mer krut på det. Många "logotyper"/småbanners fattas eftersom de helt enkelt inte har med de i sina program. Har mailkontant med flera så det är på G! Funderar faktiskt på att joina något affiliateprogram själv. finns x-antal liknande sidor som är med och sedan betalar man PPC. För att avslöjja lite siffror så ligger jag på snitt och drar in 300 kr/1000 besökare Det är inkl. klick, provisioner och adsense. En hyffsad start iallafall! Jag har redan krupit förbi ett par Normala shoppingguider som betraktas som stora i Sverige i googles sök och fler ska det bli! Så det får bli att surfa runt med välfylld kaffekopp och sakta men säkert se till att man får inlänkar från de ställen det går! =) |
Det är kanske så att det bästa sättet att tjäna pengar på är en sida utan mening och innehåll ;) som besökaren snabbt vill klicka sig ifrån, kombinerat med bra SEO kunskaper så att besökarna råka komma dit.
Hoppas och tror att det lönar sig längden att försöka tillföra något eget oxå... Men om vi drog in 300 pix per 1000 besökare skulle jag vara en rik man nu... :rolleyes: |
Conth.. dämnit du har avslöjat min hemliga plan! ;)
Jag kan bara hoppas att det fortsätter med samma convertion men jag är tveksam! Har haft tur med sökmotortrafiken samt adsense. Med mer trafik framför allt från sökmotorerna så skulle jag vara glad om den snittade kanske 200/1000 så skulle inte jag klaga! |
clonix.......
Jag pulade ihop en affiliate sida (Crozly.com) för nåt år sen som har i princip samma concept som din. Jag kanske la ner en vecka på den bara för att jag tyckte det va roligt just då att se om det gick att ge sig in i affiliateträsket. Nu är det ju inte riktigt rättvist att jämföra våra sidor eftersom jag har en dot com adress och riktar mig till 300 miljoner Amerikanska besökare, men vad jag ville ha sagt är att först så behöver du mycket mycket mer på din sida än vad du har nu. Ser att du bara har 25 sidor indexerade i Google. Min Crozly.com med ett par miljoner sidor har c:a 20,000 sidor indexerade i Google (hade varit fler om jag orkat uppdatera min site-map) och det gör en stor skillnad tror jag. Det enda mervärdet jag har på Crozly.com är väl att jag länkar till min Crozly.KeycodeCoupons.com där jag erbjuder 100% fria rabattkuponger. Dessa 2 sidor har jag inte gjort nånting med sen jag pulade ihop dom. Nu sitter dom där och genererar trafik av sig själva och ger $xxx per månad i inkomst. Så mitt tips till dig clonix är......mer av allt, sidor, affiliates m.m. + försök hitta nåt liknande mina fria kuponger för att dra trafik... Funkar inte det får du väl skaffa en dot com och fila lite på skolengelskan... ;) |
Frågan är vad man skulle kunna ha för content på sidan....
Känns inte riktigt relevant att skapa någon prisjämförelse funktion då det redan finns sånna som indexear och spindlar flera miljoner produkter i svenska butiker. Så frågan är... hmm...... |
Du säger att länkkatalogerna nekar dig.
Jag tror att du skulle kunna komma med i de flesta kataloger genom att länka tillbaka. ( Bara ett tips ) |
Det finns ju många länksamlingar till butiker också.
|
clonix...
Jag startade precis med ytterligare en affiliate site. Denna gången ska jag göra det som experterna säger är den bästa lösningen för affiliate siter. Vad säger dom då? Jo, dom hävdar envist att man INTE ska försöka sälja nånting på en affiliate site om man ska lyckas. -->Pre-Sell<--. Man ska alltså bygga upp ett intresse runt en produkt så att besökaren vill köpa. Göm sen dina affiliate länkar så gott det går. Det finns dussintals metoder för detta. Själv använder ett gratis program som heter Ed's Link Cloaker och kan laddas ner här: http://www.ezau.com/latest/articles/0348.shtml Här har du en skärm dump på siten jag jobbar med i skrivande stund. Kanske kan ge dig några ideer. http://img413.imageshack.us/my.php?i...absdumpdk1.jpg |
Inte för att jag vill vara elak (sidan såg faktiskt ut att ha potential) men den första tanken som slog mig var hur mycket reklam det var på den där bilddumpen och att screenshoten troligen öppnats i en blockerad popup. Jag han till och med börja fundera på hur man bäst skulle kunna lägga upp en clean bilddump innan jag insåg att jag satt och stirrade på screenen.
Kanske är mina internettränade ögon lite övertränade ibland :) Snygg sida i alla fall, snäppet bättre än de flesta jag sett i den "kategorin". |
Citat:
Ja, om du såg popups och reklam så var det Imagehacks där dumpen ligger. Min sida kommer aldrig att ha popups och mycket reklam. Affiliate länkarna är invävda och gömda i texterna så att det ska se ut som en informationssida med endast några väl utmärkta reklam banners nere till vänster. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson