WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Skämt eller seriöst? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21177)

acidflash 2007-05-10 23:10

skulle mycket till före jag anlita dom för något jobb.

php-konsulten.se 2007-05-11 01:01

Hej på er

Tänkte skriva ett kort svar eftersom ni varit inne på min eftersatta hemsida. Det stämmer bra att sidan endast fungerar i en upplösning på 1024 x 768 och jag håller med om att det är kasst. Tyvärr så, för min hemsida, prioriterar jag de kunder jag har och har därför inte brytt mig nämnvärt och inte heller haft tid att ta hand om problemen på min hemsida. Hoppas kunna göra detta under sommaren, när uppdragen brukar gå på halvfart.
Som sagt, kritiken av min hemsida är befogad. Däremot är inte kritiken befogad på andra punkter, så som att jag skulle vara en duktig säljare som "prakar" på folk kassa hemsidor. För det första kommer, i alla fall det senaste året, 100% av mina kunder via referenser, vilket gör att jag inte behöver "praka" på någon hemsidor, utan har jobb så det räcker och blir över.
Dessutom är det så, och det tror jag att ni alla tycker, att det är kunden som ska vara nöjd, inte andra s k webbutvecklare. Under de 5 år jag haft eget har jag hittills inte haft någon kund som varit missnöjd, tvärtom har jag fortsatt samarbetet med alla de kunder som jag velat fortsätta samarbetet med.
Visst, det finns sidor som jag gjort som jag inte är direkt stolt över, de flesta av äldre modell, men jag tar alltid hänsyn till det kunden vill ha och lyssnar på vad de har för förslag. Därför blir kunden nöjd i slutändan. Det kan vara värt att tänka på.

Tack för mig

Mikael Öhman
Webbprofessorn

HenSod 2007-05-11 01:28

Vad roligt att det går bra för dig!
Jag anser dock att företagets webbsida är företagets ansikte utåt på Internet och då ska den se väldigt bra ut och fungera felfritt för att företaget ska vara seriöst. Skulle jag anlita en webbutvecklare skulle jag, i första hand, kolla på webbutvecklarens webbsida och se hur den fungerar. För det säger mig en hel del av webbutvecklaren. Skulle denna webbutvecklare vara Webbprofessorn skulle jag nog snabbt gå vidare eftersom att webbsidan inte är så flexibel utan har mycket stora begränsningar.

hubbert 2007-05-11 01:39

HenSod
Citat:

Jag anser dock att företagets webbsida är företagets ansikte utåt på Internet och då ska den se väldigt bra ut och fungera felfritt för att företaget ska vara seriöst. Skulle jag anlita en webbutvecklare skulle jag, i första hand, kolla på webbutvecklarens webbsida och se hur den fungerar.
php-konsulten.se
Citat:

För det första kommer, i alla fall det senaste året, 100% av mina kunder via referenser,
Jag ser inte något problem här. Precis som php-konsulten.se skriver, det är kunden som är i fokus.
Hur den egna sidan ser ut är av underordnat intresse. Det är inte den sidan som är den viktigaste.

koala 2007-05-11 02:11

Jag tycker att det finns sämre webbsidor. T ex http://www.bazooka.se/Bazment/23.aspx Webbprofessorn ger ju åtminstone några referenser etc, och man får upp ögonen på vilken typ av sidor han är duktig på att göra. Det finns många kunder som är ute efter hemsidor som ser ut som något jag själv inte orkar titta på i en minut utan att gråta. Tur att de har någon att vända sig till också.

melin 2007-05-11 06:51

Mjo.. men (tänker inte gå in på huruvida jag tycker sidan är snygg eller inte då det är en smaksak och jag vet hur en del reagerar på att få sina sidor sågade)

lh-musik.se - fungerar inte i 1280x1024 - innehållet är helt förskjutet

Citat:

Originally posted by hubbert@May 11 2007, 00:39
Jag ser inte något problem här. Precis som php-konsulten.se skriver, det är kunden som är i fokus.
Hur den egna sidan ser ut är av underordnat intresse. Det är inte den sidan som är den viktigaste.

Jag håller inte med.. för en webutvecklare så är ens egna sida inte av underordnat intresse

melin 2007-05-11 06:53

Citat:

Originally posted by koala@May 11 2007, 01:11
Jag tycker att det finns sämre webbsidor. T ex http://www.bazooka.se/Bazment/23.aspx Webbprofessorn ger ju åtminstone några referenser etc, och man får upp ögonen på vilken typ av sidor han är duktig på att göra. Det finns många kunder som är ute efter hemsidor som ser ut som något jag själv inte orkar titta på i en minut utan att gråta. Tur att de har någon att vända sig till också.

Du kanske ska klicka på "Exempel" i deras meny.. tycker Bazooka lämnar fina referenser, som t.ex Expressen, Tele2, BRÅ m.fl.

MRDJ 2007-05-11 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av melin
Citat:

Ursprungligen postat av koala

Du kanske ska klicka på "Exempel" i deras meny.. tycker Bazooka lämnar fina referenser, som t.ex Expressen, Tele2, BRÅ m.fl.

håller med dig melin,

bazooka följer dagens standarder när det gäller formgivning av web,
dessutom lämnar dom bra refferenser

tycker det e viktigt at särskilja en designer och en programmerare,
det är inte vanligt att man är duktig på både och,

själv är jag en programmerare / databas administratör och låter andra som är profs på design sköta formgivning av websidor.

I detta fallet tvekar jag nog inte på att php-konsulten.se är duktig på php-programmering och databaser,
men jag skulle nog rekommendera att ni skaffade en parner när det gäller grafisk formgivning av websidor.

mvh / fredlund

jonny 2007-05-11 13:18

Jag tycker det brukar vara ganska vanligt att webdesingners har hemsidor som antingen är kraftigt eftersatta eller som är konstnärliga, otillgänliga och mycket underliga.

En designer som är duktig på att sälja sig själv och sina tjänster har kanske inte fullt så mycket tid för den egna hemsidan.

melin 2007-05-11 13:21

Citat:

Originally posted by jonny@May 11 2007, 12:18
Jag tycker det brukar vara ganska vanligt att webdesingners har hemsidor som antingen är kraftigt eftersatta eller som är konstnärliga, otillgänliga och mycket underliga.
En designer som är duktig på att sälja sig själv och sina tjänster har kanske inte fullt så mycket tid för den egna hemsidan.

Om man inte har tid över till sin egen sida (lite då och då) så har man knappast tid till nya kunder heller..

"kasta ihop" en funktionabel sida med lite info och länkar till referenser tar knappast veckor.. vi pratar om några timmars arbete här

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson