![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Sådär - beta är klar.. det rullar och går på min dator just nu
(gick inte skicka med en bild annars hade jag visat en skärmdump från det) |
Kollla efter ett nyckelord på sidan du laddat med http, ett nyckelord som bara finns där om sidan laddats ok. Så kan man göra hos Pingdom.
Det skulle ju gå att göra en rätt snygg variant som inte bara larmar att något är fel utan dessutom kan gissa rätt kvalificerat VAD som är fel. nyckelordet saknas men sidan laddas "ok" = databasen nere sidan laddas inte ok men servern svarar på ping = apache nere servern svarar inte på ping = du har problem Förenklat, men ungefär så.. |
Tipsar om mon.itor.us
|
ja.. förutom att den inte testar från Sverige, vilket ger lite "orättvisa" resultat
självklart är så fallet med mitt program med.. När jag kör programmet så sker testet via BBB's linor, men syftet är inte att få veta exakt ping-tid utan om servern går ner eller inte, och i nästa version även möjlighet att få fram (hoppas jag) vad för fel det är.. om servern är nere, webservern, databas osv Samt att programmet kan anropa en valfri URL (t.ex skicka SMS filen på mosms) och på så vis skicka ett SMS till din mobil om att servern gått ner Funderar på att bygga in färdiga moduler för detta på nåt vänster |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson