Citat:
Originally posted by Decibel@May 3 2007, 12:54
Först blev jag lite glad när jag såg nyheten, yeah, konsumentkrattande och lite action, men sen när man läser här och på kommentarerna så reageras det bara på att priset på domänerna är sänkt, jag personligen tycker att agerandet att få en vettigare funktion på det övriga är viktigare.
|
Jag saknar en standardisering av något slag. Träffar dagligen personer som ser på webbhotellsbranschen som bilbranschen, där man lovprisar "100 gb utrymme och fri trafik" men saknar djupare insikt i vad det egentligen innebär. I bilbranschen är det för en del status att åka runt i stan med 400 hk under huven, även fast man kanske inte behöver mer än 50 hk. På den fronten har marknadsföringen lyckats för såväl bil- som webbhotellsbranschen. En standardisering kan möjligen hjälpa kunden att välja mellan olika leverantörer, men med en uppsjö av olikt definierade behov från många kunder och lösningar från många leverantörer kommer priserna alltid att variera. Marknadsekonomi ftw...
Avtalsmässigt finns det mig vetligen avtal som frånsäger allt ansvar för ev. fel och brister i tjänsten. Det torde ha sin grund i samma luddiga tolkningsregler som finns i avtal med t.ex. en ISP, där en hänvisning till tekniska begränsningar kan bli plattformen för att mota bort kundens krav på funktionalitet och att hålla ett avtal.
Ständiga förbättringar av ett företags tjänster är lovvärt men bara om det är värdeskapande för kunden, inte förbättra för sakens skull. Någon måste betala utvecklingsarbetet.
|