Du klarar dig säkert från lagens långa arm, det blizzard gör är att dom stänger av alla konton som de vet köper eller säljer saker, tex guld, items eller själva kontot. Du får räkna med att bli kontaktad av blizzard när dom hittar siten. Det de kommer göra direkt är att säga åt dig att du inte får använda någon grafik från spelet eller namnet "World of warcraft" "Burning crusade" etc. Det har dom full laglig rätt att göra.
Efter det handlar det nog lite om hur mycket du vågar med, de kommer ju givetvist påstå att det du gör är helt fel och tokigt och kontraktsbrott och lagbrott å allt möjligt dom hittar på. Sen kan jag inte tänka mig att det är det, ivf har det aldrig prövats i varken svensk eller utlänsk lag så vitt jag vet.
Det reella hotet är dock, att dom stänger alla konton som de ser har kopplingar till annonserna, och eftersom allt är samlat på samma ställe blir det väldigt lätt. När dina "Kunder" märker detta kommer nog siten självdö. Ingen annonserar med risken att kontot försvinner.
För att komma förbi allt gör skulle jag rekommendera följande:
1. Använd INGEN grafik från WoW, skriv ALDRIG några direkta ord taget ur spelet.
2. Se till att de som lägger upp annonserna aldrig skriver ut Namnet på karaktären utan bara ger ut den informationen till potentiella köpare sent i transaktionen.
3. Ha nerver när advokaterna ringer.
PS. Och ja blizzard stänger av konton, senast jag läste hade dom stängt av 300'000 konton senaste månaderna. DS
|