WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Känns det bra eller blir man sur? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20762)

Martin™ 2007-04-22 15:32

okej, ja det känns ganska långsökt att dom skulle ge sig efter min hemsida. Men uppmanar inte blocket cykeltjuvar att sälja 'sina' cyklar? :) *intresserad*

Martin™ 2007-04-23 13:27

Så där nu har jag ändrat texten och fixat knappar.

Behöver mer kritik! någon tyckte sidan kändes oserriös, varför?

1337pm 2007-04-23 19:32

Du kan börja med att redigera annonsen som inleds med "scammers gå och dö!"...

Martin™ 2007-04-23 20:26

Citat:

Originally posted by 1337pm@Apr 23 2007, 19:32
Du kan börja med att redigera annonsen som inleds med scammers gå och dö...

Ja det är fixat. Men jag vill ha lite ordentlig kritik om själva hemsidan inte om det som står i annonserna.

WizKid 2007-04-23 21:20

Jag tror det är smartare att fråga på en sida som har med WoW att göra. Själv har jag noll koll på WoW och då är det svårt att komma med kritik vad som kan göras bättre.

bonq 2007-04-24 00:07

Du klarar dig säkert från lagens långa arm, det blizzard gör är att dom stänger av alla konton som de vet köper eller säljer saker, tex guld, items eller själva kontot. Du får räkna med att bli kontaktad av blizzard när dom hittar siten. Det de kommer göra direkt är att säga åt dig att du inte får använda någon grafik från spelet eller namnet "World of warcraft" "Burning crusade" etc. Det har dom full laglig rätt att göra.

Efter det handlar det nog lite om hur mycket du vågar med, de kommer ju givetvist påstå att det du gör är helt fel och tokigt och kontraktsbrott och lagbrott å allt möjligt dom hittar på. Sen kan jag inte tänka mig att det är det, ivf har det aldrig prövats i varken svensk eller utlänsk lag så vitt jag vet.

Det reella hotet är dock, att dom stänger alla konton som de ser har kopplingar till annonserna, och eftersom allt är samlat på samma ställe blir det väldigt lätt. När dina "Kunder" märker detta kommer nog siten självdö. Ingen annonserar med risken att kontot försvinner.

För att komma förbi allt gör skulle jag rekommendera följande:

1. Använd INGEN grafik från WoW, skriv ALDRIG några direkta ord taget ur spelet.

2. Se till att de som lägger upp annonserna aldrig skriver ut Namnet på karaktären utan bara ger ut den informationen till potentiella köpare sent i transaktionen.

3. Ha nerver när advokaterna ringer.

PS. Och ja blizzard stänger av konton, senast jag läste hade dom stängt av 300'000 konton senaste månaderna. DS

Martin™ 2007-04-24 13:38

Citat:

Originally posted by bonq@Apr 24 2007, 00:07
Det de kommer göra direkt är att säga åt dig att du inte får använda någon grafik från spelet eller namnet "World of warcraft" "Burning crusade" etc. Det har dom full laglig rätt att göra.
Att dom kan säga nej till grafiken förstår jag men kan dom verkligen förbjuda mig att använda namnet? Jag trode man fick tycka och skriva som man ville i Sverige så länge man inte var för extreem.

Jag tror inte Blizzard jagar privatpersoner som säljer sina konton utan det är guldfarmarna som dom är ute efter.

melin 2007-04-24 13:55

guldfarmarna köper konton, och använder dom att farma med =)

Martin™ 2007-04-24 14:08

Citat:

Originally posted by melin@Apr 24 2007, 13:55
guldfarmarna köper konton, och använder dom att farma med =)

Ja men dom köper inte begagnade konton och det är själva farmandet som Blizzard vill stoppa, inte försäljningen av konton. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson