Citat:
Originally posted by Finnmera@Apr 20 2007, 16:11
Jag har hört att de var de som var ansvarig för att Tradera syntes ÖVERALLT på Google (Adwords) under olika domäner .net, .com mm.
Och att de skulle få betalt efter fullföljda medlemsansökningar.
Och om det stämmer så gillar inte jag dem då de inte har underlättat för oss att sälja Adwords till nya kunder som såg hur Google var spammade när vi kollade upp konkurrensen på deras viktiga ord.
|
Öhh? Tog ju 10sec att kontrollera genom att söka på google och kolla vilken sida som forwardad de annonserna. Rykte var det? Ja det är MediaPlex som tillhör ValueClick/CJ som står för många av de annonserna.
Vad jag vet så får man köpa vilka ord man vill så länge de inte är varumärken. Innan stod en 18åring som äger snabbstart .com bakom i stort sett alla Traderaannonserna istället. Knappast ensam om att köpa upp alla möjliga skumma ord, t.ex. en känd "gratissida" har gjort det samma länge för att få billiga klick.
En personlig övervägning, vill jag köpa billigare annonser men träffa sämre målgrupper? Typ som att annonsera för traktorer i en modetidning på grund av att det är tokbilligt.
|