![]() |
Jag har ett flertal gånger fått viktiga försändelser försnillade av Posten, speciellt när man skickar till småföretagare som har kontor i bostaden. Det enda som hjälper är att skicka till dem som privatpersoner.
|
För att återgå till kärnämnet i denna tråden så har jag nu kommit in i ett stim av försvunna paket igen. Precis på samma sätt som förra gången och denna gången så har det försvunnit paket varje måndag i tre veckor. Den 7, 14 och 21 juni har det försvunnit ett paket varje dag till ett totalvärde av ca 2000.-
Ingen annan som har paket/brev som går via Nässjö som har detta problem? Jag blir så j ä v l a trött på detta postverk! // Mats |
Jag har aldrig varit med om någon förlust när jag skickat mina försändelser. Iofs har jag inte skickat några jättemängder än...
Däremot har jag varit med om att dvdfilmer jag beställt från nätet inte kommit fram (fick nya efter klagomål). Förpackningen hade butikens logga på sig så den som snodde filmerna visste (ungefär) vad den fick. |
Citat:
1. Det försvinner i Skara där jag lämnar in det. 2. Det försvinner i Nässjö där det sorteras för utkörning. Eftersom dom försvunna paketen är till helt olika städer men sorteras i Nässjö tror jag att det är där dom försvinner, skall väl inte vara så svårt att nypa banditen i fråga... // Mats |
Anmäl det till polisen, låter ju som om det är någon som är tillfälligt anställd och jobbar just måndagar.
|
Sommarjobbare?
|
Testa med att skicka nåt brev utan din tejp på.
Kan ju vara någon på posten som känner till din erotiska shop och tar hem paketen för eget bruk och på så sätt slipper betala. Om så är fallet skulle jag rekomendera att skicka paketen utan tejp eller sätta tejpen på insidan paketet, tex sätta ett till papper över tejpen. På så sätt ser ju kunderna tejpen iaf. |
Du kan inte följa paketet med ett kolli-ID? Så att du ser exakt var på vägen det försvinner, vill säga.
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Postförskottsbeställningar försvinner aldrig eftersom dom går att spåra som du skriver. // Mats |
Citat:
Och för mig så ser det oerhört svårt ut att överhuvudtaget få med sig ett/flera brev ut iom att det är folk överallt hela tiden. Och man jobbar även i par med sorteringen. Men inget är som sagt omöjligt för den listige. Och som det skrevs ovan om att det kan vara en sommarjobbare så anställer posten folk över sommaren i perioder över 3v. Kommer breven fram efter dessa 3v så vet man om det är en sommarjobbare eller en vanlig anställd. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson