WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Bästa TV-Serie (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=20414)

webdoc 2007-04-04 01:45

Citat:

Originally posted by Zn4rK@Apr 4 2007, 00:37
Lost började bra, men blev dåligt för att de drar ut på skiten. Känns som att de inte vet hur de skall avsluta det själva.
haha...så sant ... serien är bra ... men oerhört långdragen ...

webdoc 2007-04-04 01:47

Citat:

Originally posted by Kjette@Apr 3 2007, 23:48
Heroes, Prison Break och 24 är dom jag gillar mest.
Sedan ser jag kanske 20 andra serier vid sidan om :)

Ja heroes pratar många om nu, får väl sätta mig ner och titta på det. 24 har jag inte hört talas om ... hm ... kanske är för mycket framför datorn kanske?

webdoc 2007-04-04 01:52

Citat:

Originally posted by Spindel@Apr 4 2007, 00:32
Lost säsong ett är det bästa som någonsin har producerats i TV. Tvåan och trean är väl något sämre men fortfarande bra serie. Det folk retar sig på är väl att det avslöjas för lite varje avsnitt. Hade ett avsnitt varit 3 timmar hade nog inte folk klagat över att det händer så lite. Det händer en hel del, bara att det är välgjort och inte ihopslaffsat som i Prison Break.

En serie på uppgång är dock Heroes. Lite besviken i början men nu har det börjat arta sig ordentligt.

Prison Break får klassas som ologisk smörja. Möjligtvis underhållande men serien är till för dem som inte orkar att tänka.

Jo, håller väl delvis med ... min bror gillar ex. också lost mer än prison break, just för anledningen att man får tänka själv mer, ex. olika detaljer...prison break är ingen tänkarfilm direkt, men smörja är det väl inte riktigt heller ... stilarna är rätt olika på lost och prison break... bägge är kanonbra...som sagt får titta igen heroes under helgen!

Gustav 2007-04-04 02:07

Rome är en helt fantastisk serie. Och jag tror nästan att den andra säsongen överträffade den första. Serien gör alla historiska personer som levande. James Purefoy gör dessutom århundradets bästa rollfigur med sin Mark Anthony. Serien Rome är perfektion in i minsta detalj.

Förutom Rome så måste nog Band of Brothers räknas till en av de absolut bästa serierna som någonsin gjort.

LRantalainen 2007-04-04 02:21

Kjette, det var ingen dålig lista det där :D

Själv följer man: Prison break, Heroes, Smallville, Weeds & Simpsons. Händer att man kollar på American dad & Family guy med ibland! :)

dobe 2007-04-04 02:40

Tycker att The Wire är en av de bästa serierna genom tiderna (speciellt säsong 1 & 3). Den är inte lika Holywood-aktig som Prison Break eller Lost men riktigt välgjord och djupare än de flesta på TV nu. Gick på SVT förut men på för dålig tid.

Annars är The Shield, Våra värsta år och TNG också riktigt bra

marty3d 2007-04-04 07:46

Vill slå ett slag för två brittiska serier, nämligen Little Britain och Life on Mars. Fantastiska!

Thomas 2007-04-04 07:53

Lost & Criminal Minds!

dennish 2007-04-04 08:45

Trailer Park Boys.

Fredrik 2007-04-04 09:16

NCIS, Prison break, OZ, Rome, Scrubs, 2 ½ men.
Det är väl de som känns aktuella, sen följer man väl mer eller mindre en hel del andra med..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson