![]() |
De verkar ha usel support via email. Jag förväntar mig svar inom 24h på vardagar men nu är det över 48h sedan. Riktigt dåligt...
|
Citat:
|
Jag har också chattat med Strongbox: skrev om det i den här tråden.
En rättelse i det inlägget är ju då att trafik från administratörskontot räknas inte till förbrukad bandbredd (enligt det samtalet, hänger inte ut namn på supportpersonal). Jag drar till med samma gamla liknelse: Om en godisförsäljare smäcker upp en skylt med "obegränsat med geléhallon för 20 kronor" blir han inte så glad om du backar upp med två lastbilar. |
Jag tycker att ni glömmer en sak, ni vår endast ladda upp 200GB i månaden vilket egentligen är väldigt mycket men som ni ser finns det ju trotts allt en gräns.
Sen har jag en fråga till er webbhotells kunniga människor, får jag göra en tjänst som t.ex. box.net där användarna får ladda upp lagra filer eller strider det mot webbhotellens regler för webbhotell och blir avstängd p.g.a. av missbruk av tjänst eftersom den i stor utsträckning används som filserver. Denna fråga berör webbhotell i allmänhet och inte bara strongbox. Någon som känner till om strongbox är stabila och lyckas hålla sina saker igång? |
Hos alla vettiga webbhotell som inte erbjuder fritt utrymme eller flera TB disk lär du få lagra filer hos som "filserver".
Är bara dom oseriösa som blåser folk med stora utrymme som har den regeln för att ingen kund ska ens ha möjligheten att fylla något. |
Så ska man anse strongbox som ett oserisöst webbhotell tycker ni?
Vilka webbhotell skulle ni rekommendera om man vill ha hyfsat mycket utrymme 1GB > till hyfsade priser och ska stödja asp.net 2,0 och sen ska man kunna använda sig utav någon form av databas, antingen mysql eller mssql. Jag vet att det finns många webbhotell som erbjuder mycket webbutrymme och databas till låga priser med php men inom asp.net 2,0 har jag inte hittat något seriöst och bra. |
Windows webbhotell med .NET + MSSQL som är billigt med mycket utrymme går inte ihop.
Du får allt räkna på antal hundra i månaden för det. |
Citat:
one erbjuder ju 1gb + mysql + vanliga asp för 12kr eller vad det är så jag tycker inte att asp.net 2,0 kan kosta så mycket hamna på flera hundra i månaden, fast jag kanske har fel? |
One kör Sun ASP på linux, du kan ju även köra Mono under linux för få .NET
Och min personliga åsikt tycker jag att man inte ska ha så mycket utrymme på shared hosting utan man ska skaffa VPS/Egen server när man behöver mycket. |
Bara för att man behöver ett par Gb tycker man att det inte borde vara ett problem med shared hosting, sålänge man inte använder mycket CPU och bandbredd.
Jag använder runt 15Gb på en sida med en massa stora filer men har bara en 3000 hits per dag, och det verkar inte vara något problem för det webhotell jag kör med. Har man däremot en blogg som hamnar på diggs förstasida ideligen funkar det inte med shared hosting även om din sida är mindre än 100Mb. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson