![]() |
Citat:
On topic: Svinbra tips tomisak, skall testa direkt. |
Nu har det gått några dagar,,, inga spamregningar ännu :-)
|
Någon som har koll på vilken fil man ska söka i efter registreringsformuläret, så att man kan ändra det i Invision Power Board (version 2.1.7)? Har suttit jättelänge och letat i alla möjliga filer.
Edit: Jag har hittat filen som behandlar datan från formuläret - /sources/action_public/register.php , men jag hittar inte själva filen som skapar formuläret till html. Edit 2: Vad dum man kan vara mitt i natten... det är ju under templates i administrationsgränsnittet man ska redigera. skin_register > bot_antispam_gd där har vi det ;) |
Nu har jag klarat av att göra denna modifiering för IPB 2.
Om någon behöver göra detsamma så är det bara att fråga mig exakt vad man ska ändra. |
en annan idé är att lägga forumet i en underkatalog som inte heter forum
|
En metod kan vara att stänga av/tillåta vissa ip range att kunna regga sig, dvs att svenska ip kan endast regga sig om det är tänkt för sverige och de som får felsida "be dom regga sig via email istället".
Jag har kollat de ip som fanns i databaserna och 95% av dessa var från ryssland och baltikum. är det någon som vet hur man stänger ut en ip range med enkel kod? |
Det finns en mängd sk mods som gör att man slipper spam i phpbb. Kolla på tex. http://bbantispam.com/howto/
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson