WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Domän via MissDomain (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19493)

xcaliber 2007-02-24 06:44

Jag håller med om fjanterierna... =) Men Missdomain tycker jag definitivt skall få en komplimang!! Mitt egna företag har själv köpt hemsidor/domäner via missdomain och det har fungerat bättre än bäst! Bra relation, inga konstigheter, affären klar!

Missdomain me like!

/ XC

Marcus 2007-02-24 22:09

Citat:

Originally posted by ZN@Feb 21 2007, 19:55
Det stämmer att de domäner som var upplagda innan och som har ett reservationspris måste få ett bud som överstiger det reservationspriset, enligt de förra reglerna. Vi håller just nu på att undersöka möjligheten att nollställa reservationspriset på dessa så att det är samma villkor, måste försäkra oss om att det inte resulterar i ofrivilliga försäljningar bara.
Sökmotoroptimering.se hade ett betydligt högre reservationspris inlagt sedan tidigare. När jag nu uppdaterade beskrivningen accepterades senaste budet automatiskt vilket alltså inte är korrekt. Jag har skickat mail/PM till er angående detta för att få det åtgärdat så fort som möjligt (eftersom jag inte längre själv kan redigera försäljningen).

Som sagt, det är viktigt att ni gör saker rätt om man inte ska förlora förtroendet för er tjänst. Det leder till både badwill för er och mig när budgivaren tror sig nått accept men så inte är fallet.

ZN 2007-03-01 12:10

Citat:

Originally posted by Marcus@Feb 24 2007, 23:09
Sökmotoroptimering.se hade ett betydligt högre reservationspris inlagt sedan tidigare. När jag nu uppdaterade beskrivningen accepterades senaste budet automatiskt vilket alltså inte är korrekt. Jag har skickat mail/PM till er angående detta för att få det åtgärdat så fort som möjligt (eftersom jag inte längre själv kan redigera försäljningen).

Som sagt, det är viktigt att ni gör saker rätt om man inte ska förlora förtroendet för er tjänst. Det leder till både badwill för er och mig när budgivaren tror sig nått accept men så inte är fallet.

Hej, ville bara påpeka att auktionen aldrig aktiverades men det såg ut så eftersom priset var grönt. Vi har börjat göra ändringar för de äldre domänerna så att det ska fungera som det ska i den nya versionen.

Emil_P 2007-03-03 19:19

Nu ska det inte finnas några domäner på MissD som använder sig av det gamla reservationspriset.

Amos 2007-03-03 21:14

Vad gör man om köparen av ens domän inte betalat fakturan?

Jag sålde en domän den 6 dec men enligt missdomain har inte köparen betalat fakturan. Har försökt kontakta missdomain ang detta utan att få svar.

Personligen har jag ingen lust att fortsätta hålla på domänen om jag inte får mina pengar ASAP.

bjorck 2007-03-04 22:23

Hej!

Instressant tråd! Jag har köpt ett domännamn på auktion hos missdomain.com, som avslutades i fredags. Så långt har jag inte fått bekräftat från missdomain att de överför namnet till mig (vilket de själva visade sig äga). Men jag antar att det löser sig imorgon måndag.

Återkommer med mer information om utvecklingen!

/bjorck

bjorck 2007-03-05 20:31

De ringde idag, och det har löst sig! /bjorck

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson