![]() |
sedomaner.se .. skojar du aprillo med oss?
|
Byt namn, kör .com på en gång, peka samma .se till .com
Snygg sida. Varför funkar inte denna när man inte är inloggad? http://www.sedomaner.se/my_account_info.php?lid= Skaffa besökare genom AdWords, uppsök mindre nichade sidor för webb/it osv. Ta personlig kontakt, innan du går genom affiliatenätverk. Lycka till! |
Tack för alla synpunkter, både ris och ros, precis som det ska vara
Jag lyssnar och lär och helt rätt med namnet, vill ju inte börja med en konflikt och som sagt, ideén med det hela är att jag har alla andra namn också, comdomaner, netdomaner etc.. Så nu ska jag ta mig en riktig funderare på namnet Givetvis måste man ha både com och se, det är ju de som gäller men blivit påverkad av Danny aerts vid våra möten, hjärntvättad att SE domäner är bäst och svenskt |
SE domäner är givetvis bra, om du riktar dig till Sverige.
|
Texten på sidan är på engelska (förutom just "Alla priser exkl. moms" som står längst ned på sidan), domänen är på svenska.
SE står ju för våra svenska .se-domäner, och namnet domaner kommer nog inte gå hem för engelskspråkiga besökare, som troligtvis heldre använder ordet domains. Jag tycker du skall fundera lite över om du vill satsa internationellt eller ej, precis som många andra säger bör ju namnet ändras om du skall satsa på någon annan marknad än den svenska. Dessutom skall det inte bara säljas SEdomäner där vad jag förstår... När det gäller de 25 000 du skall lägga på marknadsföring så tycker jag att du skall lägga dem på en designer istället, det känns inte som om sidan håller måttet tycker jag. Jag får en känsla av 1999, och om jag inte läser texten på sidan så tycker jag det känns som ett fiber-optiks- eller telekommunikationsföretags hemsida. Om du nu vill ha sidan på engelska borde du låta någon som kan engelska gå igenom den. Troligtvis har du bara översatt den med ett översättningsprigram, annars förstår jag inte varför det finns en länk som heter "If sedomaner.com", det borde ju givetvis vara "About sedomaner.com". Adwords är ett bra sätt att marknadsföra sig, men överväg även de affiliatenätverk som finns, t.ex. affiliator. En kombination kanske är det bästa? |
Citat:
|
Tre röda utropstecken i en följd på förstasidan ser otroligt oseriöst ut. Satsa på att ge ett förtroendeingivande intryck istället. Samma sak gäller texten där ni skriver att ni ska bli störst i Skandinavien. Tror du någon läser det och tänker "Oj, om det är på det viset ska jag börja använda den här tjänsten istället för alla andra likvärdiga som jag använder idag!". Nej, självklart tänker inte folk så och det vet du egentligen lika bra som någon annan. Tänk alltid igenom texten när du skriver den och fråga dig själv vad du vill ha sagt och hur mottagaren kan tänkas uppfatta det. Om det låter jobbigt så betala någon som gör det åt dig. Som flera har sagt före mig så tycker jag att ni ska lägga era 25k på en design samt texter till sidan. Det går att lyckas med små medel, men då måste man se till att göra bättre ifrån sig än konkurrenterna. Vänta med att lansera tjänsten tills den är minst lika bra, eller bättre, än t ex missdomain.
Blev lite gnälligt och säkert provocerande, men de här raderna är bara tänkta att hjälpa och inte stjälpa. |
Jag suger i mig som en svamp, sajten är inte klar, varken med design eller texter.
Utan nu testas alla funktioner som ligger bakom. Tycker det är roligt med så många som engagerar sig och kommer med riktigt vettiga synpunkter men som många sagt det är svårt att ensam se alla fel och brister, mycket lättare när man är flera, är ju van att alltid jobba i grupp men nu sitter man ensam på sin kammare och gör sina funderingar. Ska nog bli bra till slut om man lägger ner som många skrivit, bra text och en snygg design |
|
Hoppas du får tag i en bra designer och en lika bra copywriter. Som det är nu uppfattar jag inte webbplatsen som tillräckligt seriös. Designen känns som en gratis-mall och texterna känns också lite tama. Det finns ingen tydlig profil och loggan är inte mycket till varumärke.
Jag hoppas att du redan jobbar på de här punkterna! Må bäste auktionssajt vinna! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson