![]() |
Citat:
|
Citat:
Mycket har hänt i Goa de senaste åren. Visst finns det fortfarande hippies, men dom håller sig på hippie-stränderna. Det är svårt att hitta tomma stränder nuförtiden. Men jag tror att du skulle vara nöjd med vår resa även om du hatar hippies :) Citat:
Citat:
Citat:
Jag testade att ha den som gif, men det blev inte så mjuka färger. Skall se om jag kan göra den lite finare genom att dela upp den i flera bilder. Tack så hemskt mycket för feedbacken, väldigt kul att få positiv feedback. |
Schysst idé! Kanske skulle du skriva något om ålde: Alla åldrar är välkomna. Vi som brukar åka är oftast mellan xx-xxår etc.
|
najs sida :)
ett stavfel/en miss på Intresseanmälan-sidan(http://www.backcharter.com/resa-till-indien.asp) "Det går altså inte att boka ännu." |
Citat:
Smart! Vi ser gärna en blandad grupp, det står nu på sidan. Citat:
|
Ja jag var där runt -93 och då var stränderna tomma. De få turisterna som var där höll sig inne på hotellområdet och i hotellpoolerna.
Måste säga att de har grymma stränder dock gick det typ 100 strandförsäljare på varje turist. Det var lite småjobbigt när de följde med mig ut i vattnet. "Mr. Mr. Special price only for you". Dock var det som sagt var mycket hippies som spenderade vintrarna i Goa. Mycket långt hår och bandanas på motorcyklar, det var lite easy rider-stuk över det hela. Sen finns det ju övervintrade hippies som bor uppe i bergen och som kommer ner till hippiemarknaden. De har väl bott i Indien sen slutet av 60-talet......Var ganska ballt att se dessa snubbar i naturliga dreads och höftskynke. |
Ja, som sagt så är indien väldigt förändrat sedan den tiden. Vart i Goa var du då? Jag var i Indien första gången 88, och då var det mycket jobbigare att resa runt än vad det är idag. Både vägar och järnväg har ju byggts ut enormt.
På stranden vi åker till med Backcharter så finns det faktiskt inga hotell med pool. Det är förbjudet att bygga året-runt-hus typ (även om det finns några små affärer och så i betong), så det som finns är cocohuts och små hyddor. Grymt skönt tycker jag. Personligen så skulle jag aldirg klara av en semster där man åker till nått hotell, håller sig på området och badar i deras pool när havet ligger några meter bort. |
Jag vill!! Tror det kommer bli succé, jag åkte med Rosa Bussarna i Afrika och grejen med att hitta pärlorna, bo provisoriskt och verkligen se verkligheten utanför turiststråken är ju lite samma. Men många drar sig nog trots allt för att sova på taket på en buss. Där vinner ni!
Kommer det finnas möjlighet för oss som dyker att göra en utflykt någonstans? |
Citat:
Glömde kommentera sidan! Grym idé! Blev helt nostalgisk bara av titta på bilderna. Kanske en lite mörkare bakgrundsfärg, eller ett diskret mönster. På min widescreenskärm blir den lite störande. Använd dig av headings för rubrikerna (h1, h2, h3...) och gör dem lite större, särskilt den översta på sidan. Det här känns som en webbplats som skulle tjäna på att ha en blogg! Jag blev superglad av sidan. Mera bilder! :D "Mister, mister I have nice drum for you, special price, if you like better price..." (cirka 100 gånger om dan tills vi började snacka med dem) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson