Citat:
Ursprungligen postat av BPLP
Det är form av en svartlistning av vissa webbplatsen men samtidigt inte eftersom hon inte tänker uppmana folk att låta bli de aktuella webbplatserna.
|
Jo, förstår att det är en form av svartlistning, men om det är hon själv som ska ta besluten och avgöra vad som anses vara oseriöst för att platsa på hennes lista, så kan det ta mer skada än vad hon gör nytta med sin lista.
Även om hon har all rätt att göra det så anser jag att hon inte har auktoritet att göra det på ett riktigt sätt, om det nu inte är så att hon är utbildad inom området, är utsedd av en myndighet eller liknande.
Som sagt, hon kan göra mer skada än nytta om hon skulle lista något felaktigt. Falsk anklagan alltså.
Ta ett grovt exempel:
Jag, på obegrundad fakta, berättar för Sveriges alla kvinnor att du har en könssjukdom.
Alla Sveriges kvinnor ryggar tillbaka bara de hör ditt namn och du har inte en chans hos kvinnor längre, du får leva i celibat helt enkelt!
Du vet att det jag har sagt till kvinnorna är bara skitsnack och att det inte stämmer alls, men det är för sent. Jag har redan spridit ordet om dig och det är sååå mycket svårare för dig att dementera det än för mig att sprida en osanning.