WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Varna för oseriösa sidor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18966)

BPLP 2007-01-29 12:32

Citat:

Originally posted by Thomas@Jan 29 2007, 11:30
Appropå varning.

Nästa gång du skapar en tråd, välj då inte titeln "vet ni?" igen utan skriv vad tråden handlar om.

Justera din profil enligt gällande regler också!

Jag har ännu bättre idé.
Vad sägs om att någon tar bort mitt konto istället.

Decibel 2007-01-29 12:42

Citat:

Författare: BPLP
Privat meddelande [ Radera PM ]

Bara så ni vet så tänker jag varna för webmasternetwork också.

:lol:

jomper 2007-01-29 16:20

Det är lustigt att personer som denna inte bara helt enkelt slutar använda sidan de inte gillar utan kommer tillbaka om och om igen.. nåja.

Thor 2007-01-29 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Seattlegrunge
Citat:

Ursprungligen postat av BPLP
Det är form av en svartlistning av vissa webbplatsen men samtidigt inte eftersom hon inte tänker uppmana folk att låta bli de aktuella webbplatserna.

Jo, förstår att det är en form av svartlistning, men om det är hon själv som ska ta besluten och avgöra vad som anses vara oseriöst för att platsa på hennes lista, så kan det ta mer skada än vad hon gör nytta med sin lista.

Även om hon har all rätt att göra det så anser jag att hon inte har auktoritet att göra det på ett riktigt sätt, om det nu inte är så att hon är utbildad inom området, är utsedd av en myndighet eller liknande.

Som sagt, hon kan göra mer skada än nytta om hon skulle lista något felaktigt. Falsk anklagan alltså.

Ta ett grovt exempel:
Jag, på obegrundad fakta, berättar för Sveriges alla kvinnor att du har en könssjukdom.
Alla Sveriges kvinnor ryggar tillbaka bara de hör ditt namn och du har inte en chans hos kvinnor längre, du får leva i celibat helt enkelt!
Du vet att det jag har sagt till kvinnorna är bara skitsnack och att det inte stämmer alls, men det är för sent. Jag har redan spridit ordet om dig och det är sååå mycket svårare för dig att dementera det än för mig att sprida en osanning.

Det behöver inte vara "falsk anklagan" heller... Även om det är sant så kan det vara brottsligt... Att sprida nedsättande information som inte är av allmänintresse är förtal.

Exempel: Jag vet att "Pelle" har suttit i fängelse för stöld. Om jag sprider denna information vidare så är det förtal... Om jag däremot berättar det för ortens handlare så är det av "allmänintresse" för dem och inte olagligt.

Om man hårddrar det hela så är vanligt skvaller straffbart. Är det inte informationen av allmänintresse så är det förtal.

Och som jag ser det, en privatperson som svartlistar hemsidor utan grund eller auktoritet ligger farligt nära förtal. Så BPLP sluta gnäll och väx upp.

Westman 2007-01-29 17:44

Citat:

Originally posted by Decibel@Jan 29 2007, 13:42
Citat:

Författare: BPLP
Privat meddelande [ Radera PM ]

Bara så ni vet så tänker jag varna för webmasternetwork också.

:lol:

Han = hon = den = det? Jag är förvirrad nu. Är han hon eller den/det som han/hon nämnt i tredje person? :blink:

EDIT: stavfel i förvirringen...

jonny 2007-01-29 18:07

Men vad tusan. Är det något fel på cint? Den känns iaf hyfsat seriös.

Det är väl knappast någon som tvingar någon att vara medlem här på WN. Låt bli att komma tillbaka så är problemet löst och ingen är elak mot dig.

hubbert 2007-01-29 18:11

Citat:

Han = hon = den = det? Jag är förvirrad nu. Är han hon eller den/det som han/hon nämnt i tredje person?
Jo men det är ett känt sätt att utrycka sig för vissa grupper. Kungligheter brukade förr prata om sig själva i tredje person, "Vi skall nu dinara..." även politiker kan göra så ibland, "Jag Mona tycker att det är dags..." alternativt "Mona tycker det är dags..."

Sneaky 2007-01-29 23:10

Hur blev det med varningssystemet på WN som vi diskuterade förut?
Jag tycker ni kan pilla dit ett sånt nu så vi kan kasta ut BPLP. Så många trådar som han/hon (hon först) kladdat ner motiverar detta. BPLP kommer garanterat starta ett tredje konto snart och beklaga sig om hur illa bemött hon blivit på lunarstor chat och andra diskussionsställen. Jag har tröttnat rejält på denna person nu. Att någon som närmar sig 40 (om jag inte minns fel) inte kan inse sitt eget bästa..?
Banna IP 60 dagar till att börja med.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson