![]() |
Det är jäkligt surt när någon stjäl av en. Själv har jag precis blivit bestulen på min verksamhetsbeskrivning(!) av en konkurrent. De har tagit all info som finns om mitt företag och bytt ut företagsnamnet mott sitt eget.
SnuRRe, jag tycker absolut att du ska lämna ut de uppgifterna som du har till polisen. Förmodligen så kommer förundersökningen att läggas ned, men är det så att ett brott har begåtts så finns det väl ingen anledning för dig att ställa dig i vägen för rättvisan? Skulle det mot all förmodan leda till fällande dom så blir påföljden ganska ringa. |
Frågan är vem som kommer förlora på detta, om du ska behöva ta din tid på att gå igenom loggar och massa extra jobb som är ren förlust för en skitsak kan tyckas mycket ovettigt.
Om nu personen vill polisanmälla låt han göra det men säg att det är hans problem och inte ditt. |
Vi lämnade ut IP adressen, så har vi i alla fall visat samrbetsvilja... ;-)
|
Citat:
- Det var så lite så... ;) |
Jag tror inte du "måste" lämna ut ip-adressen till polisen så länge som de inte har en "husransakan", men klart man ska visa god vilja.. :)
Jag råkade ut för ett liknande fall i Skövde där jag bor och dagis-pyromanen(brände ner 6 dagis) härjade i höstas och detta diskuterades på ett av mina forum. Då fick jag ett samtal från polisen som ville att jag skulle lämna ut ip-adressen till en av forum-skribenterna... Som tur är kände jag till personen som skrivit inlägget och jag sa till polisen att den personen är grön. Så avfördes det från utredningen... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson