![]() |
Citat:
|
Citat:
Varför ser jag inte din sajt på KIA om du nu är med där?? 400.000+ browsers bör ju vara topp 30 - eller missar jag något?? |
Citat:
Brukar ligga runt plats 22 - 24 beroende på hur Aftonbladet och Expressen pushar sina ekonomisiter. Sedan får man inte glömma att det är 5 nätverk på platserna 1 - 20. På tv.nu mäts det endast på förstasidan, inga programpopuper och inget i forumen. Nya sajter annonsborsen.se (59 000 räckvidd som unika webbläsare), marathon.se (13 000) Data saknas Gamereactor.se (ofullständig taggning), TV.nu, Ztv.se Total trafik på KIAindex 136,3 milj besök (fördelat på mätleverantörer: NN 49,2%, RI 46,1%, ICS 3,0%, HBX 1,7%). En ökning på 23,2 milj besök jämfört med föregående vecka beroende på den kraftiga MSN.se ökningen enligt ovan. |
Citat:
Dum(?) följdfråga är ju då: varför? vad innebär det "data saknas"? |
Citat:
|
Citat:
Vad skulle det kosta mellan tummen och pekfingret att exempelvis mäta WN? WN har senaste 30 dagarna haft 280 249 sidvisningar, det är det ni baserar priset på va? Det som önskas är mätning av den data som KIA önskar. Unika webbläsare, Sessioner samt Sidvisningar? Inget extra lull-lull önskas. Trabant är okey bara den håller hela vägen till KIA-City en gång i veckan. Även inrapportering till KIA för listning då. |
Citat:
|
Jag tycker nedanstående är en intressant diskussion för framtiden, vi har lite olika åsikter i denna debatt.
Citat:
Ajax är väl sökmotordödaren #3 efter Flash och Java-applets!? Skulle nätet bestå av Ajax, Flash och Java skulle man få köpa annonser i nationalencyklopedins i bokform och KIA skulle inte behövas ;). Skämt och sido, jag tror ingen webmaster byter bort den enda relevanta gratis trafik man kan få pga priset på statistik. Jag säger inte att Ajax är dåligt men det krävs tanke bakom att bygga en sökmotorvänlig site i Ajax. Citat:
Vi säljer ju båda egentligen kringtjänster till dom som gör reklam på internet. Annonsörerna får ju råden från mediabyråerna. Mediabyråerna är mej veteligen överens om att upprepad exponering i kvalitets-miljö är prisvärd branding. För att täcka behovet at branding krävs stora volymer exponeringar då många just nu vill branda sig. Är tanken att man skall via ajax ändra annonserna samtidigt som ajaxinnehållet ändra sidans innehåll? Då är jag med men då uppstår ju en rad andra nackdelar som än inte är lösta. Exempelvis iframes som uppdateras gillas varken av webbläsare eller användare vad jag vet. I nån ända uppstår det alltid problem, skall bli spännande att se hur framtiden utvecklar sig. Ajax är bra för användaren som är på siten, hur blir det när sökmotorerna inte hittar info'n som ändras via ajax. Det slår ju mot samme användare inom inte allt för lång framtid. Som sagt jag är inte emot Ajax, tittar man på sidan i min profil ser man det. Dock bör man tänka igenom allt så man inte står där förvånad och har tappat all sökmotortrafik. Ibland är ju det den enda trafik som finns att tillgå. handle with care |
Citat:
Tackar! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson