![]() |
Jag väntar fortfarande när det kommer en "seriös" phishingattack som blåser åtminståne över 1% av bankens användare. Jag tror inte det skulle krävas så mycket, bara en lite smartare formulering i mailet, korrekt formell svenska osv.
Hoppas Nordea (och andra skraplottsbanker) byter system innan dess... |
Har aldrig blivit imponerad av någonting Nordea har gjort.
SEB for life <3 Man kanske skall tacka Wallenberg för att man har en så bra internetbank. |
Jag är mycket tveksam till att de som håller på med phishing någonsin får se några pengar, och ännu mindre till att det fungerar i någon slags skala som gör det ekonomiskt försvarbart. Banksystemet är mycket välbevakat. Alla lampor lyser rött om något konto får en massa överföringar, och speciellt när någon sedan skickar dom vidare till något östland..
det där clearas säkert mellan bankerna innan det har hunnit få några konsekvenser alls. Sedan kommer polisanmälan m.m. Om de får tag i vederbörande så blir det förutom straffansvar, livstids fattigdom när personen/erna svartlistas i banksystemet. Trist för det är troligtvis mest busungar som håller på. Alla professionella ekonomiska brottslingar borde väl iallafall vara så smarta att de kan skaffa en bra översättare (på faktura) om de inte kan skriva riktig svenska själva.. |
Nordea har blivit av med pengar vid tidigare bedrägerier ett par månader sedan. Det rörde sig om internationella överföringar. Dessa överföringar gick inte att spåra till slut. En mycket lång kedja av verksamma personer var inblandade.
Om dessa pengar var Nordeas (deras kunder) eller om de kom från en annan innehavare går ej heller att säga. Varken källa eller övriga kommentarer uppges. Detta är bara ett tydligt bevis bland många på Nordeas ofullständiga säkerhetslösning. Och nej, jag är inte Nordea-kund. Inga phishingmail, nej tack. |
Vart får dom adresserna ifrån? som nordea kund känner jag mig kränkt att inte få dom där "inne" mailen.
Tror ni att Nordea kör med [email protected] tänkte maila IT-chefen frågor. Brukar ringa om sådant med större företag brukar inte ha tid med mig och mina "jobbiga" klagomål. :ph34r: |
Citat:
De spammar väl som alla andra inkl resfeber.se som just droppade in i mailboxen. Som jag nu skall tillägna en alldeles särskilt eget inlägg i min blogg för deras jävla spam. |
Fick 4 totalt, nu har de slutat ramla in, skönt :) (för den här gången)
|
Jag fick 2st jag med, till info@domännamn...
Riktigt synd om folket som går på det där och sedan inte får ersättning från Nordea. Ärligt talat så känns mina pengar i mitt bankfack i bättre förvar än de på bankkontot. mvh |
Har tidigare inte fått dessa lurendrejeri-mail "från Nordea" tidigare, men nu ramlar de in... senaste veckan har jag nog fått i snitt två tre om dagen!
Jag har aldrig haft med Nordea att göra, epostadressen de skickar till är min privata och den finns inte reggad någonstans (förutom på ett par ställen som ska äckligt seriösa, som t ex Telia). Hur sjutton har de fått tag på den och mitt förnamn? Jädrans konstigt! Riktigt irriterande är det iaf och det är hemskt att veta att där är garanterat många som klickar på länken i mailet och anger sina kontouppgifter. |
de säkraste bankerna kommer ändå att vara dessa: http://www.bankid.com/BankidCom/Temp...epslanguage=SV
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson