WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Konsten att bli blåst som småföretagare. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18394)

Storen 2007-01-03 21:47

Citat:

Originally posted by Xamda@Jan 3 2007, 21:29
Fastn ågot gör de säkert rätt - de är ett av de mest framgångsrika, om inte det allra mest framgångsrika, av alla Sveriges webhotell - med över 100 miljoner i omsättning.
Sedan är deras affärsmetoder riktigt ruttna, men... De har faktiskt skärpt till sin stil ganska ordentligt, men den suger fortfarande...

Ja men vad tror du deras omsättning är uppbyggt på?? Inte är det god affärsetik i alla fall.

Polis_ttt 2007-01-04 20:33

Citat:

Originally posted by Xamda@Jan 3 2007, 22:29
Fastn ågot gör de säkert rätt - de är ett av de mest framgångsrika, om inte det allra mest framgångsrika, av alla Sveriges webhotell - med över 100 miljoner i omsättning.

Sedan är deras affärsmetoder riktigt ruttna, men... De har faktiskt skärpt till sin stil ganska ordentligt, men den suger fortfarande...

Framgångsrika är kanske lite fel att kalla dom, men det är klart det går bra om man har en stark säljorganisation som erbjuder gratis hemsidor, och avtal där man binder upp kunden på tre år (i alla fall förr, vågar inte svara för nuvarande avtal), automatisk förlängning med "tidsbegränsad" uppsägningsperiod. Och i takt med att de byter namn och deras "nya kunder" har inte koll på namnbyten eller branschen så är det bara plocka nya, bra jobbat men inte min stil.

Storen 2007-01-04 21:41

Moral! ;)

klein 2007-01-07 11:11

Det här fallet som jag citera, var nog inte yreg, utan något nytt bolag. Verka ringa på blocket annoser och erbjuda sin tjänster. Men man stötter på såna skumrask lite då och då. Nystartade företag som tycker 300:- / mån är väl rimligt för det här.

Sedan bli dom dunderblåsta..

1337pm 2007-01-13 19:19

Citat:

Originally posted by klein@Jan 7 2007, 11:11
Det här fallet som jag citera, var nog inte yreg, utan något nytt bolag. Verka ringa på blocket annoser och erbjuda sin tjänster. Men man stötter på såna skumrask lite då och då. Nystartade företag som tycker 300:- / mån är väl rimligt för det här.

Sedan bli dom dunderblåsta..

300 i månaden räcker väl knappt till en uppdatering? Jag förstår diskussionen om att det är oseriöst att erbjuda en produkt som går att finna billigare på andra platser. Vad jag menar är att om ett företag anlitar en webbproducent/webb-byrå så är 300 kr i månaden det lägsta de betalar för uppdateringar (beroende på hur ofta de görs och om man jobbar vitt eller svart).

Talade med en kund idag som talat med yreg och co, och som tyckte att 600 i månaden för en hemsida lät billigt. Nu vet jag inte vad säljaren erbjöd men om det är en domän, hemsida (ex. 3 undersidor + 2 bilder) och webbhotell så är det dyrt. Men om kunden vill ha och får månatliga uppdateringar så är 600 kr vaddå? 2 timmars arbete?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson