WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Program/tjänster som skapa filer automatiskt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18375)

end 2007-01-02 13:39

Citat:

Google känner av hur ofta du publicerar nya filer och tar bort gamla. G sparar även flera versioner bakåt och kan på så sätt lista ut om innehållet slumpas och återkommer med jämna mellanrum.
Ja säkerligen känner den av det, men spelar det någon roll? Att nya sidor skulle hjälpa din domän i sig i ranking tvivlar jag på. Vad har du för belägg för dina andra teorier btw?

1337pm 2007-01-02 14:01

Citat:

Originally posted by HeavyHaze@Jan 2 2007, 10:21
I industri-världen heter det LEAN produktion, vilket betyder att allt ska flyta på utan problem och med så få manuella insatser som möjligt.
Ursäkta? Men kan du vara snäll och sluta slumpa fram definitioner av LEAN t.ex.

vco-systems 2007-01-03 01:14

Citat:

Jag letar efter ett program eller en tjänst som kan hjälpa mig skicka upp filer med RELEVANT material, tex. statistik eller annan matnyttig fakta och att detta ska kunna göras utan att jag behöver lägga ned tid & arbete på att hålla reda på att det ska göras.

Om du har tillgång till något unix-system (el. linux) så är det lätt att automatisera uppskicket med cronjob och script.

xpat 2007-01-03 11:23

Inte alls en bra idé och vad skulle du vinna på det?

HeavyHaze 2007-01-03 13:40

Citat:

Originally posted by end@Jan 2 2007, 14:39
Citat:

Google känner av hur ofta du publicerar nya filer och tar bort gamla. G sparar även flera versioner bakåt och kan på så sätt lista ut om innehållet slumpas och återkommer med jämna mellanrum.
Ja säkerligen känner den av det, men spelar det någon roll? Att nya sidor skulle hjälpa din domän i sig i ranking tvivlar jag på. Vad har du för belägg för dina andra teorier btw?

Det är som du vet svårt att få vattentäta belägg i detta ämne. Jag har ett 50-tal domäner som jag driver och labbar med och ibland får man gå på uteslutningsmetoden och ibland magkänsla mer än 100% bevis.

Sen har vi det här med Trustrank där vi inte vet riktigt hur mycket Google använder sig av det patent som de har: Google patent Trustrank

Vår vän Hans Sandblom har skrivit ett mycket intressant inlägg om Trustrank här: Trustrank

HeavyHaze 2007-01-03 14:09

Citat:

Originally posted by Björn@Jan 2 2007, 12:18
"..Inte riktigt samma sak som att skapa jidder för sökmotorer."

Nej, nej, nej. Så galet det kan bli. Mitt mål är inte att skapa 'jidder' för sökmotorer utan att slå ett helt gäng flugor i en stor fet smäll.

- Ladda upp ny information som är intressant för besökaren.
- Addera smarta tjänster som mina kunder gärna betalar för.
- Göra detta per automatik så jag får tiden att räcka till för att hålla många sajter igång samtidigt och därmed öka vinsten i företaget.
- Som bonus tror jag att G premierar mig genom att besöka sajten oftare och förhoppningsvis även peta upp mig några placeringar i listan.

Jag har redan en funktion som automatiskt skickar upp en rapport om hur sajten ligger till i sökmotorerna. Detta är en mycket uppskattad funktion hos flera av mina kunder. Det jag letar efter är fler sådana smarta funktioner, tex. ett statistikprogram som skickar upp statistik.

Ursäkta om jag varit otydlig i mitt måldefinition.

grazzy 2007-01-03 14:16

Det du vill ha är specialskrivna skript som kan förfina och extrahera data. Det är inget som du generellt kan trolla fram på nätet. Du får komma med mera specifika krav och features samt en paycheck ...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson