![]() |
Har sedan länge haft UPC som nu blivit uppköpta av just Comhem.
Har själv haft med UPC / Nuvarande Comhem att göra sedan övergången och den har varit allt annat än smärtfri. Har själv Digital tv och bredband 24/8 Mbit men vad det gäller mina erfarenheter av comhems telefoni så är det bara problem. Har en uppsjö från när jag hade enskild firma av kunder som haft tv & bredand men även tagit comhems telefoni. Det kan vara ex. Enorma problem som helt ny kund att få bredbandet och telefon att fungera och det kan ta veckor att få i ordning på det. Brorsonen har nyss flyttat till egen lägenhet och beställde Combo alltså tv bredband och telefoni, Detta beställdes i början på Nov och fortfarande efter mängder med samtal samt tekniker på plats så är det inte löst. Ny vända med tekniker nästa fredag, Lovade dock att inte lämna kunden innan allt fungerade men det får vi se hur det blir med det. Är du gammal kund och har haft digitaltv och bredband men beställer även tele så börjar problemen direkt. Att portera nummer till Comhem är inte heller något som sker över en dag, Nej här pratar vi veckor av väntande. Allt detta har den ena bekanta efter den andra och även dem gamla datakunderna som dagligen ringer för att be om hjälp från allt med inkopplingar till att ombesörja diskutionerna med support och kundtjänst på Comhem. Comhems support är bedrövlig med tanke på att det kan vara 38 i supporten för bredband och 24 i kö vilket ändå tar i dagsläget 1 timme och 20 min i genomsnitt. Har ringt dem och tillbringat enorma timmar i väntan de senaste veckorna. Orsak / förklaring till detta från Comhem är: Uppköpet av Upc och deras 243,000 kunder ska samköras och tekniken de båda företagen haft skiljer sig markant på vissa områden vilket ställer till stora problem när dessa ska "kopplas ihop" Själv håller jag mig med. Digital tv och bredband som sagt från Comhem. Vanlig klassisk telefon hemma från Telia. Ip telefon (Rix telecom) sedan 2005-03 (Mycket bra telefoni) har inte alls upplevt dessa problem man läst andra ha. |
Jag körde IP telefoni av comhem ett tag i haninge (3mil söder om sthlm) och var inte helt nöjd. Tjänsten låg nere åtminstonde 2 gånger i månaden och kvaliten var märkbart sämre än vanlig telefoni. Släng in dåligt bredband, problem med det mesta och en support som inte borde få kallas support så kan jag inte göra annat än att råda dig att hålla dig borta.
Edit: Stavfel pga trötthet. |
Har haft Com Hems telefoni i snart 1 år och vill bort.
Har flera gånger pratat med släkt o vänner: (Släkt): Vad hittade ni på igår kväll då? (Jag): Öhm, vi satt hemma o kollade TV. (Släkt): Jag försökte ringa er flera gånger under kvällen, det gick fram en massa signaler utan att någon svarade. (Jag): Här har inte ringt en enda signal. Sådär är det hela tiden! Deras support är ett skämt. Det måste vunnit nåt pris i kategorin "Värsta behandlingen av nya kunder", om man ens får lov att ställa sig i telefonkö så är det ofta kötider på 30-40 min. Om man däremot väljer att "man vill bli kund hos com hem" så svarar en jättetrevlig kundtjänst inom nån minut. Så fort de fått in en i systemet struntar de blankt i en, det enda de verkar bry sig om är att man betalar fakturan När man kommer fram och redan är rätt trött händer följande. Först får man tjafsa med nån telefonist i x antal minuter innan dom håller med om att man överhuvudtaget har fel på tjänsten. Sedan blir man kopplad till nån kundtjänstchef som man får dra hela valsen för igen. Denne kopplar en sen vidare till en tekniker som man får dra hela historien för en tredje gång. Alternativet är att de inte säger att de har något fel alls, att de konstaterar att de har fel men inte kan säga vad det är eller någon ungefärlig tid när det beräknas vara klart. Min favorit är när det ber en gå in på deras hemsida för att få svar på "över tusen frågor", särskilt kul att höra när man har fel på uppkopplingen. Så kortfattat, NEJ. INTE välja Com Hem. |
comhem har ju inte ens riktig koll på sin ursprungliga tjänst (kabeltv).
comhem och UPC är några av de mest underliga internetleverantörer jag stött på med udda begränsningar och konstiga störningar. Enda anledningen att ha fast telefoni är ju att man vet att den alltid fungerar - eller för att man behöver köra ADSL eller liknande. Annars är det billigare att ha en mobiltelefon att ringa med. |
Variför inte ringa med Skype, har alltid fungerat bra för mig.
|
Vi använder oss av RixPort80 och kan inte säga annant än att vi är nöjda.
Enkelt att styra telnr till mobilen eller röstbrevlåda via deras adminpanel om man nu vill det. // Jonas |
Citat:
I det fallet fungerade DigiSip bäst för våra behov. |
Läste i aftonbladet eller expressen i gårt om comhems problem, försökte söka efter artikeln men jag hittade denna artikel från SR istället.
Sveriges Radio |
Okej !
Tror budskapet är ganska klart :) Blir rixport80. Kan dock tycka att det är ritkigt dyrt att ringa till mobiltelefon från dom. Blir nästan billigare att ringa från en mobiltelefon -> mobiltelefon. |
Klart det är billigare att ringa från mobil. De flesta erbjuder fastprisavtal...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson