![]() |
Citat:
Hur länge skulle du kunna vara intresserad utav att spela samma spel osv.. Om du väljer att behålla det så är det ju utveckling som gäller, vilket ger dig det du sökte från första början. Att få utveckla nytt. Skillnaden är att du "alltid " har din underbara lön :-) |
Citat:
Jag har får konstant nya spelare och det finns ju fortfarande en miljon till att ragga i Sverige säkert :) Sidan sprids via refs (spelarna får saker in-game för at tsprida sin länk) vilket är ett sätt som troligtvis aldrig dör ut. Även ifall jag hatar tex. counter-strike så kommer det alltid komma upp nya spelare :) Nya generationer, nya spelare, nya pengar. Man ser till att uppdatera designen en gång var 8 månader eller så, det fräschar upp det hela. |
kan säga att jag inte funderar på att köpa den, men jag är jävligt nyfiken på vad det är för sida/spel? Man måste ju hört talas om den på något sätt :)
|
Citat:
Men även counter-strike har mängder med uppdateringar, likt allt annat som lever. Det tanken var med "fortsätta utveckla", på nuvarande spelet och nya. |
Japp jag förstår vad du menar Mattias. Det var en ganska hård jämföring. Självklart bibehåller man om inte ökar vinsten genom att uppdatera sidan med jämna mellanrum samt marknadsföra den :)
|
Ledsen, jag kan inte låta bli.
Hur kan man ens komma på att sälja något som är en sådan kassako som denna? Vinst på 80', per månad? Seriöst, du behöver ta ett snack med Almi, dina föräldrar, din bank och kanske prata med Connecta eller liknande affärsnätverk. Börja med att prata med vana affärsmänniskor som inte har något egenintresse av att ge dig råd. Almi kan vara en bra start. Skaffa ett bra NDA som du kan ge till personer du pratar med som inte är bundna av sekretess innan. |
Vore intressant med lite information om intäktsmodellen. Betalar man för att spela, eller kommer intäkter på annat sätt?
|
Han sitter med allas dröm, och så ska han sälja? Galet!
|
Sälj spelet till Google. Sen kan du skicka vykort till WN från din strandvilla i Karibien.
|
Får han tillräckligt mycket pengar kan han ju sälja.
Om du får 5 MSEK vid försäljning, har du cirka 4 MSEK efter 30% kapitalskatt. Med 10% avkastning (borde inte vara omöjligt) innebär det att avkastningen blir 400 000 kr, 30% försvinner i skatt och kvar blir 280 000 kr. Eller cirka 23 000 kr i fickan varje månad. Förmodligen behöver man aldrig mer jobba om man lyckas med ovanstående. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson