![]() |
Jag la upp en sitemap för två månader sedan och jag har inte märkt något i serpen att antalet indexerade sidor skulle ha ökat pga detta, men jag tycker det är rätt softa verktyg i webmaster tools.
En sak som jag undrar är om sitemapen får mer betydelse om den uppdateras oftare... kanske värt o automatisera det hela :) |
Citat:
Har du t ex en produkt som man måste klicka sig fram till genom t ex tre produktkategorier först, så är det ju inte helt hundra att den snappas upp (produktens unika url) på samma sätt/lika snabbt av sökmotorn, som när du listar produktens egna sida (direktlänk/url) under din sitemap. |
Vanessa Fox (produktansvarig för webmaster central) sa på ses i Chicago att sitemaps snabbar upp indexeringen.
Det går bra att skicka sitemaps som ett rss-feed åxå. |
Citat:
Visst skulle Google kunna parsa din javascript kod; men varför bygger du inte en sida som följer standard och fungerar i alla webbläsare? Alla webbläsare stöder inte javascript. |
Citat:
Någon som har några tips |
Testa och lägga till return false på slutet...
window.open(this.href); return false; och se om det hjälper |
Citat:
Lägg till "return false;" efter "window.open(this.href);" så fungerar det nog bättre... |
Sitemaps är ingen dum idé och det finns flera gratis verktyg idag som underlättar konstruerandet av filen om man inte orkar göra ett själv :)
Fast konstigt nog verkar det viktigt att sitemap:en är korrekt. Har du något fel så verkar du straffas ganska hårt. Jag har läst inlägg från flera som har försvunnit från söklistan bara för att de (troligtvis) har haft något fel i xml-koden... Kanske bara är en internetmyt dock. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson