WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Bli vinnare på sökmotorerna (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17850)

klon 2006-12-03 12:39

sorry men enligt americansk föregångare så finner man en del general fel som visar på hur kunnig du är i ämnet.
Ex. den enda likheten med en tidning eller ett magasin man bör göra är att du i nedre delen av webbläsaren har folden dvs där tabloiden viks.
Ja marknadsföäring är ett brett område nuförtiden.

rätt tråkig översättning annars för mycket text på en gång och de strategier du talar om är ju sådant som ändras hela tiden.

synd att man ska lura nybörjare och uppmuntra till att göra det

TjörnDesign 2006-12-03 13:52

Citat:

Originally posted by klon@Dec 3 2006, 13:39
sorry men enligt americansk föregångare så finner man en del general fel som visar på hur kunnig du är i ämnet.
Ex. den enda likheten med en tidning eller ett magasin man bör göra är att du i nedre delen av webbläsaren har folden dvs där tabloiden viks.
Ja marknadsföäring är ett brett område nuförtiden.

rätt tråkig översättning annars för mycket text på en gång och de strategier du talar om är ju sådant som ändras hela tiden.

synd att man ska lura nybörjare och uppmuntra till att göra det

Jaha du ?????
Det här var ju en rolig kommentar.
Antar att du med detta vill påstå, vad??
Har jag för lite kunskap om sökmotoroptimering enligt dig??
Är det för lite information för att tillfredsställa dig?

Stycket om magasin läste jag på en annan site, tyckte det var väldigt slående och ville förmedla det.
Skulle det vara något fel med det?

Ser at du blev medlem här den 20:e Maj 2006.
Att påstå att någon gör ett generalfel känns lite luddigt, kan du utveckla.

Gillade speciellt en kommentar du hade i ett annat inlägg:
Citat:

WWW.cyberklon.org har flera hundra artiklar om affiliate och kommer snart att ha det om SEO med.
Och snart gör det väl dig till en expert :-)
Vill inte vara taskig men kom med konstruktiv kritik om du skall göra det!

TjörnDesign 2006-12-03 14:02

KLON:
Tycker att du skal läsa stycket om subdomäner lite extra angående cyberklon.com.
Din hemsida är just en sådan site som Google jagar.

Vikarien 2006-12-03 14:18

Hans,
angående 1 sökord per sida: det finns en motsättning mellan att skriva innehållsrika texter om enskilda sökord och att skriva flera kortare texter (om samma sökord om jag förstår dig rätt). Jag menar, om du har en riktig lång och bra text om ett sökord, låt säga "Skolor göteborg" så är det sannolikare att just denna sida kommer att hamna högt på en sökning på just "skolor göteborg" än en sida som är kortare och/eller har en annan rubrik (allt annat lika).
Därför borde man väl alltid försöka att skriva långa sidor om enskilda sökord (eller kanske: fraser!), som står i sammanhang med andra sidor på siten (tes "skolor" eller "skolor västkusten")?
En enkel fråga: om jag har en site om "skolor", och vill ha besökare som söker info om "skolor stockholm", "skolor göteborg", etc, borde jag inte då skriva 1 lång artikel om dessa respektive sökfraser. Istället för t ex "skolor kortedala", "skolor brunnsbo", osv??

Kommantarsfunktioner kan ju vara ett sätt att få andra att uppdatera innehållet åt dig, gratis.

Om uppdatering: låt alltså gamla sidor ligga kvar (så länge de har kvalitet), men lägg också in nya sidor? Jag menar, ibland ställs man inför valet att ta bort mycket av infon på en sida för att ge plats åt nytt och bättre, och att låta detta ligga kvar tillsammans med lite äldre material på samma sida, vilket gör sidan längre. Hmm, kanske det viktigaste är att man inte tar bort rubriken och inte gör den för kort??

Språkkorrigeringarna var inte kritik, bara ett uttryck för en sjuklig böjelse hos mig : )

TjörnDesign 2006-12-03 14:28

Citat:

Originally posted by Vikarien@Dec 3 2006, 15:18
Hans,
angående 1 sökord per sida: det finns en motsättning mellan att skriva innehållsrika texter om enskilda sökord och att skriva flera kortare texter (om samma sökord om jag förstår dig rätt). Jag menar, om du har en riktig lång och bra text om ett sökord, låt säga "Skolor göteborg" så är det sannolikare att just denna sida kommer att hamna högt på en sökning på just "skolor göteborg" än en sida som är kortare och/eller har en annan rubrik (allt annat lika).
Därför borde man väl alltid försöka att skriva långa sidor om enskilda sökord (eller kanske: fraser!), som står i sammanhang med andra sidor på siten (tes "skolor" eller "skolor västkusten")?
En enkel fråga: om jag har en site om "skolor", och vill ha besökare som söker info om "skolor stockholm", "skolor göteborg", etc, borde jag inte då skriva 1 lång artikel om dessa respektive sökfraser. Istället för t ex "skolor kortedala", "skolor brunnsbo", osv??

Kommantarsfunktioner kan ju vara ett sätt att få andra att uppdatera innehållet åt dig, gratis.

Om uppdatering: låt alltså gamla sidor ligga kvar (så länge de har kvalitet), men lägg också in nya sidor? Jag menar, ibland ställs man inför valet att ta bort mycket av infon på en sida för att ge plats åt nytt och bättre, och att låta detta ligga kvar tillsammans med lite äldre material på samma sida, vilket gör sidan längre. Hmm, kanske det viktigaste är att man inte tar bort rubriken och inte gör den för kort??

Språkkorrigeringarna var inte kritik, bara ett uttryck för en sjuklig böjelse hos mig : )

Uppdateringar är ju igentligen till 100% av godo, oavsett hur man gör.
Det är bättre att uppdatera, fylla på, modifiera eller skapa nytt och låta det gamla ligga kvar (eftersom sökmotorerna indexerat) än att inte göra någonting.
Rådet är att hålla siten levande. Hur det görs kan ju inte jag styra :-) var och en måste tänka till. Huvudsaken är att man tänker på konsekvenserna, oavsett vad man gör!.

Kommentarsfuntioner är ju en strålande källa till "uppdateringar".

Tror inte det är "sjukligt", snarare att mina språkbrister är något jag får leva med :-(
Texten är skickad till vår copywriter, ville ändå publicera den eftersom jag såg ett behov av information!

Vikarien 2006-12-03 14:35

Nej Hans jag förstår inte att du kan säga generellt vem som skall uppdatera vad och hur mycket, men det finns en principiell fråga om förhållandet mellan identifikation och förnyelse. En helt ny text , även om ämnet är detsamma, är kanske inte alltid det bästa. Kan vara bättre att ändra lite i eller bara fylla på gamla texter. Men jag tror vi är ense där.

Alto 2006-12-03 14:48

Great!
Tackar :)

Nicklas 2006-12-03 15:45

Ska bli trevligt att läsa igenom.

pitbull 2006-12-03 17:04

Ärligt talat Klon... Man blir lite ledsen i ögat ibland...

Om dina "klon-sidor" är vad du kan åstadkomma så kanske du inte ska uttala sig om andra människors kunskaper. Har du öht. sökmotoroptimerat någonting, någonsin? Ingenting som märks på dina s.k sidor i alla fall.

Nejdå, jag har inget samröre med Tjörndesign, men jag är djupt tacksam för hans vilja att sprida kunskap och erfarenheter inom SEO. Han är en av de få som bidrar med någonting istället för att alltid ställa frågor om allt på WN.

Du går klart över gränsen när du insinuerar att Tjörndesign "lurar nybörjare".

Det finns mer att skriva, men jag tror att det får räcka här...

/S

kalle73 2006-12-03 17:43

Hej Hans
För en nybörjare som mig är detta en riktig guldgruva, sedan vadå andra gnäller om att de får uppdatera åt dig, är väl riktigt bra för vad jag gissar så är du inte en gud som kan allt inom sökmotoroptimering, utan alla har säkert många som jag mycket att lära och en del inom seo proffs väldigt väldigt lite att lära, eller saker som man inte tänkte på som är självklart för dig.
Än en gång Hans tackar för den artiklen det blev många sidor att skiva ut och läsa innan man lägger sig, har redan läst igenom 2 ggr.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson