![]() |
Hej nicclas.
Olyckligt om du uppfattade mailet som "spam". Det var inte meningen. Visst, det är en generell förfrågan. Inte utformat individuellt till just dig och du har inte efterfrågat "förfrågan" ;) . Men, nog om det nu. Konstigt att jag missade din URL i din profil, men strunt samma. För min del så är detta härmed glömt och jag struntar fullständigt i hur din site är, det är inte upp till mig att kontrollera utan sökmotorerna :D Ha en bra Söndag nicclas ! |
Japp, ska jag då tolka detta som att jag skall stänga alla de utgående utlänkarna med hjälp av JavaScript? Jag räknar de utgående länkarna till 7st, placerade i en include-fil som finns på samtliga sidor.
tack Andreas |
Ger inte länkarna sitens innehåll något värde eller har likvärdigt tema så är svaret Ja, det är att rekommendera idag !
|
Kan säga att det går till branchorganisationer, dessa har inga länkar tillbaka.
Andreas |
Ojdå, här var det en del gnabb...
Jag har provat med olika typer av utgående länkar på Bröllopstorget för att laborera lite och se vad som händer med PR och kan säga att det händer inte så mycket för oss oavsett vilken metod vi använder, kanske beror på alla tusentals indexerade sidor. Det jag däremot ser som har stor betydelse är dina ingående länkar, har du siter med PR 5 eller högre som HREF länkar dig med dina bästa sökord i länken får du omedelbara resultat. Jobba på den biten istället så kan du lättare påverka din egen PR på ett mer avgörande sätt. |
Om jag vore Google, och trött på alla som försöker att dra nytta av PR medan man inte tillför någonting till det. Vad skulle jag då göra ?.
Jag kanske skulle börja ge högre värde till alla dom som verkligen tillför PR distributionen något. Kanske genom att värdera hemsidor som har enkelt spindlingsbara utgående länkar till hemsidor som kanske inte ens är relevanta. Vad skulle hända med PR systemet om ingen gav utgående länkar ? Just nu är jag upptagen med optimeringar åt kunder, men snart så skall iallafall jag läcka PR genom att addera utgående RIKTIGA länkar på mina siter. Nu går jag kanske händelserna i förväg, men tänk lite logiskt. Detta är ju enbart en teori, är jag ute och cyklar ? Det kan endast framtiden sia om !! Hans Sandblom www.seologik.se | www.tjorndesign.se |
Ja nått sånt måste det vara som du säger, på en av mina siter så har PR just ökat från 4 till 5, MEN alla placeringar på mina sökord har försämrats, i vissa fall drastiskt... jag har aldrig haft några utgående länkar mer än 1 hela tiden, jag har fått fler o fler backlinks men ändå försämras placeringarna, jag fattar nada..
|
Citat:
|
Citat:
|
(bump)
Alltså kan man dra som slutsats att det kan börja vara bra att läcka PR (länka utåt) till viss mån? I alla fall verkar det ju inte spela någon större roll om man länkar utåt eller inte. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson