![]() |
Uppenbarligen fungerar ju spam någolunda i alla fall, annars hade det väl inte funnits något intresse av att fortsätta med det. Tack vare att det fortfarande finns folk som svarar på spammail och blir lurade av allt uppenbart lurendrejeri, så finns det ju anledning för dessa skojare att fortsätta att skita ner branschen.
|
Jag tror starkt på terrorism idéen. Nuförtiden är det inte så svårt att få USA att terroristklassa något. Köp tjänsten av dem, börja spamma något med "Children, Terrorism, Middle east, Jihad, Muslim" och sen skickar USA en missil direkt..
Annars kan man ju alltid börja skramla lite pengar, 1$ från varje serverägare som får över 1000 spam dagligen läggs i en pott. Borde gå att hyra någon bra för dem pengarna.. |
Jag förstår varför spamkungar avrättas :P Det börjar bli en börda med alla mail som kommer in. När jag ökade säkerheten i Outlook så tog den nästan alla spammail. Jag var jätte glad tills för ca 2 månader sedan där mail med reklam för produkter utan någon intrenetadress börjar trilla ner. Finns ingen information om var man köper produkten eller liknande. Dessa mail får jag i tiotal om dagen. Andra mail gör inte reklam över någonting utan skriver bara massa skit. Suck en dag utan spam är allt man begär :) ...
|
Hur gör ni mer den spammail ni får?
T ex om epostklienten eller antivirusprogrammet sorterar ut just spammailen och lägger dessa i en seperat spamkorg. Vågar ni då låta epostklienten eller nån annan applikation autoraderas dessa? Eller väljer ni att radera manuellt? Jag kör Thunderbird (tycker deras spamfilter är excellent) och dessa spammail hamnar ju i skräpkorgen. Jag markerar korgen, kör ctrl+a sen shift+delete så är de borta... men iom att man får satans mycket spam om dagarna börjar den processen bli tråkig (jag börjar få spammailsarm, till skillnad från musarm :) ) Autodeleta? Ja/Nej? |
Nu har jag haft min nya mail i 3 månader. Inte ett spammail så långt ögat kan nå.
Väldigt skönt :D |
jag har då aldrig haft problem med spam mail faktist, och dem jag nu råkar få är det oftast bara "avregistrera" sig på.
men jag själv brukar ha det så att spam mailet skickas till papperskorgen.. sen ser jag över den ibland om det finns något som inte ska vara där, och sen deletas dem efter ett tag oavsett hur jag agerar :) |
Menar du att du klickar på "unsubscribe"-länken i spammail???
I teorin borde det göra dig till spam-offer nummer ett. Den länken trodde jag bara var till för så att de skulle få en bekräftelse på att din e-postadress är aktiv. Men om du verkligen inte får några spammail så vänder du upp och ner på min hypotes! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson