![]() |
Citat:
|
Kanske "oldschool" men en bok lär dig att göra rätt och snygg kod. Kanske därför som det finns så mycket skräpsidor och script idag för att alla som kan koda lite och tittat på andra script kallar sig programmerare..... Tittar du på andras kod så kanske du lär dig väldigt ofta hur man egentligen inte skall göra.
Jag rekommenderar också att läsa en bok först, behöver inte var den mest avancerade. Detta ger en bra grund att stå på. |
Citat:
Jag håller dock med i att man lär sig bäst genom att sätta sig ner och läsa en bra bok. Sen är det inte många som har tålamodet att göra det, utan de vill helst lära sig programmera på två röda. |
Citat:
|
Tack för alla tips, jooma har jag aldrig riktigt gillat men ska ge det ett försök med dessa mods till..
Angående hur man lär sig.. jag är ju som sagt grafiker i grund och botten, och där funkar det utmärkt att läsa teori (färglära, typsnitt, konsthistoria etc) och sen ta det till praktiken.. När det gäller kodning så är det en helt annan femma för min andra hjärnhalva ;) Jag kan inte förstå relationerna likalätt som det grafiska och då har jag märkt att det är lättare att kika på andras kod för att se hur det hela hänger ihop. Inser dock att om jag vill lära mig det ordentligt så får jag läsa bra mkt mer än jag gjort hittils, men som sagt, jag är rätt nöjd om jag bara kan modda lite php just nu ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson