![]() |
Ingen aning. Det har fungerat i alla jag har provat hittills.
|
En liten fotnot till detta förfarande:
Koda inte "mailto:" delen av url'en utan bara mailadress delen. Båda fungerar iofs men det blir (sannolikt) behandlat som en trasig länk annars då kodningen börjar med '&' tecknet i href parametern... Korrekt: <A HREF="mailto:er...etc...etc...etc..."> Felaktig: <A HREF="er;...etc...etc...etc..."> I ovanstående fall kan vissa program/spindlar tro att det är en trasig länk och kanske (vem vet?) straffa sidans PR odyl... Länken tolkas i detta fall som en relativ länk som startar med en parameter separator... :o |
Om man använder PHP så kan man lätt göra en bild med URL:en med hjälp av GD biblioteket. Nackdelen är att man inte kan markera länken och kopiera in i mail programmet om man nu gör så...
Men alla lösningarna här verkar ju toppen... |
Ett annat alternativ, är att använda formulär för att låta användaren skicka e-mail.
På så sätt kan man undvika helt att skriva ut e-mail adresser på hemsidan, krypterade eller okrypterade. Jag använder ascii-metoden på en del sidor jag har. Men tror egentligen inte att det skyddar. Hur svårt kan det vara att skriva en robot som läser av ascii koden?? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
WN |
Citat:
Kod:
<?php Koden kommer från se.php.net/imagecreate |
Jag brukar använda mig av javascript av typen:
<script> var namn = "fornamn.efternamn"; var doman = "telia.com"; var epost = namn + "@" + doman; document.writeln ("<a href='mailto:" + epost + "'>epost</a>"); </script> Det borde stoppa en del spyders. |
Jag gjorde på ett annat sätt på en sida:
jag@anti_spam_doman.se Men det är klart...... risken finns ju att dom som ska maila missar att ta bort. en annan jag har sett är om man skriver ut adressen som: [email protected] Men det är klart...... det är ju lite jobbigt för besökaren oxå. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson