WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Loopias domänbeställning snabbare? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16684)

Mattias 2006-10-07 12:19

Misstänkte detta då jag fick en faktura 01.30 i förrgår natt.
Beställningen gick nog in 01.15?

Citat:

Originally posted by Marcus@Oct 7 2006, 02:07
Vill man beställa flera domäner blir det dock problem eftersom, om man inte är tillräckligt snabb, så delas beställningen upp i flera fakturor vilket medför onödig administration. Borde finnas någon knapp Generera/Skicka faktura eller något i den stilen.

I agree. Speciellt om man vill ha det lite enklare inom företaget gällande pappersarbete.
1 faktura istället för 5.

Charlie 2006-10-07 15:05

Låter som att det är en textfield som önskas (lite som domains.jx.se)
där det i princip är en domän per rad. Så registrerar man alla samtidigt.
För annars ser jag inte riktigt charmen i att beställa domäner, vänta några dagar, beställa ny domän. Och först då trycka på "skicka faktura" så att domänerna verkligen registreras ;)

Mattias 2006-10-07 15:10

Citat:

Originally posted by Xyzi@Oct 7 2006, 15:05
Låter som att det är en textfield som önskas
Finns säkert många som inte skulle förstå hur de ska skriva mer exakt.
Dock vore väl "lägg till fler domäner" och "beställ" knappar på sin plats att finnas med åtminstånde.

Men sjysst att det är automatiserat, like alot.

Marcus 2006-10-07 15:11

Citat:

Originally posted by Xyzi@Oct 7 2006, 15:05
Låter som att det är en textfield som önskas (lite som domains.jx.se)
där det i princip är en domän per rad. Så registrerar man alla samtidigt.
För annars ser jag inte riktigt charmen i att beställa domäner, vänta några dagar, beställa ny domän. Och först då trycka på skicka faktura så att domänerna verkligen registreras

Ja en textarea skulle givetvis också kunna vara en lösning :)

Xamda 2006-10-07 16:24

Måste man betala domänen i försökott innan registreringen de facto genomförs? Verkar ju inte särskilt snabbt...

Varför kan man inte få en faktura med en vettig betaltid på och så genomförs registreringen omgående? Så fungerar det i princip på alla ställen där vi köper domäner...

Charlie 2006-10-07 18:00

Jo. Tycker åtminstone att det borde vara betalning i efterskott för de som har köpt många domäner tidigare. Då bör Loopia kunna vara rätt säkra på att domänen kommer att bli betald. Å andra sidan går det rätt fort att betala med kort.

Jan 2006-10-08 21:39

Jag har inte så höga krav på hastigheten vid registreringen när det gäller Loopia. Men till skillnad mot er som tycker att det nu går snabbare så tycker jag nog tvärt om att det tar längre tid just nu.
Köpte tre domäner genom Loopia i torsdags, betalade dom direkt när jag fick fakturan genom Nordeas Internetbank. Pengarna borde ha varit hos Loopia i fredags klockan 11.
Idag (söndag) så är domänerna fortfarande oregistrerade.

Det är inte så viktiga domäner så det är ingen brådska men känns ändå som om det här har tagit lite väl lång tid. Men till Loopias försvar så kan ju felet lika väl ligga hos Nordea som hos Loopia samt att det faktiskt har varit helg.

Men för att sammanfatta. Jag håller inte med om att det går snabbare nu än förut. Tycker snarare tvärt om. :)

JonathanS 2006-10-09 09:58

Jan, om du betalar via Plus- eller Bankgiro så tar det i regel alltid (oavsett mottagare) 2-3 arbetsdagar innan betalningen noteras. Betalar du en faktura från oss via vår hemsida, med ett kontokort, så noteras betalningen omedelbart och domännamnsregistreringen genomförs likaså blixtsnabbt.

Jan 2006-10-09 23:36

Det har löst sej nu fick alla domäner grymt nöjd.
Verkar vara som du säger att det var Nordea som var sega inte ni. Får börja betala med kort. Har alltid trott pengarna skickades över samtidigt som dom drogs från kontot om man betalade över internet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson