![]() |
Att meddela samma dag ett planerat stopp är för mig oförstårligt. Sådant tycker jag skall utannonseras i god tid innan. Jag absolut ingen beundrare av NIC-SE eller deras rutiner.
Tycker .se ska drivas av och genom ombuden, inte av av personer utsedda av sina egna. /Martin |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så tant agda som har en .se domän för sin syattaljé ska vara med och bestämma drift och tekniska bitar för toppdomänen? Nejtack. /Martin |
Citat:
Om hon nu vill sätta sig in i det. Varför ägarna ska driva toppdomänen? För att det är vi som gör att nic.se går runt och kanske för att det är vi som vet vilka tjänster som och ändringar som bör införas. Domänägarna tänker nog inte direkt på det, eller hur. De tänker på hur de kan underlätta från sin sida och införa nya saker som de kan ta betalt för. Det innebär inte nödvändigtvis bättre för oss som äger .SE. |
Nackdelen med att låta domänägare driva .SE är att det då i praktiken endast kommer att bli de stora domänhandlarna som får något att säga till om. Det kan missgynna mindre företag.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson