WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Min första webshop (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16090)

Carina Malmgren 2006-09-07 21:02

och jag måste nog erkänna att jag blir närmast skrämd av blandningen av kod.
tex har du <a ...><h1><div>bla...</div></h1></a> när det borde vara i ordningen <div><h1><a ...>bla...</a></h1></div>

vänligen styr upp koden, lyd digitalUnits råd och hojta när du är klar :)

MRDJ 2006-09-08 08:13

tänk på att ha utrymme mellan texten och sidan.
t.ex "Lagervaror (320)" ligger kant i kant med det gråa strecket.

om jag hade vart du hade jag slopat alla skuggor och ramar.. och gjort den mer clean

däremot vill jag ge dig beröm för "Nya produkter " men flytta upp den längst upp.
det är bättre om nya produkter ligger längst upp, det "säljer mer"
information om företaget kan kunden leta upp själv om han vill se det under en flik t.ex "om oss" eller liknande

PeterBKK 2006-09-08 10:48

Citat:

Originally posted by digitalUnit@Sep 7 2006, 19:06
Måste nog erkänna att jag tycker den är lite plottrig, hela sidan känns som ett hopkok av photoshop-effekter och bakgrunden är lite distraherande. Men det är ju min åsikt :)

Jag hade nog gjort som så att jag hade skippat bakgrunden (alt. inte så plottrig) för att framhäva själva innehållet lite mer. Sen ser det nog lite bättre ut om du har lite mellanrum i alla rutor så texten inte ligger kant i kant med.. kanten? :P

Rent funktionsmässigt har jag väl inte så mkt att anmärka på ;)
Gillar hover-funktionen på bilderna (så man får upp en större bild på en gång).

Lycka till med shoppen!

Jag gillar själv enkelhet och strikta linjer....

"Plottrigheten" är gjort medvetet då jag ville få till en söt och mjuk sida. De flesta av kunderna är mammor med egna barn och dessa har sagt att sidan är varm och de gillar den....

Hovereffekten har jag varit lite orolig för att den skulle hppfattas störande....

PeterBKK

nCo 2006-09-08 10:50

"Här hos oss hittar ni babyläder"

Läder? :-)

PeterBKK 2006-09-08 10:53

Citat:

Originally posted by magic@Sep 7 2006, 19:43
jag föredrar rena raka sidor.. bort med bakgrunden, bort med alla photoshop beverl effecter ha snygga furkantiga rutor med en ram runt.
Ta bort bakgrunds bilden i vita sidområdet.

jag tycker om mouseover effekten, men jag skulle aldrig signa upp ett konto för att få titta på priser, när jag surfar runt på nätet efter saker att köpa så vill jag kunna se priserna utan att behöva dela ut min email höger och vänster för att få konton.

Jag tycker inte om **** news flash **** sidans logotype är för suddig, släng upp en söt unge bredvid loggan i stället för att ha dem i bakgrunden..

Under övrigt i menyn hittar jag ett specialpaket för josefin, eftersom jag heter marcus så vill jag inte köpa josefins specialbaket.., bug?

Nu verkar jag kanske lite negativ men jag tycker shoppen fungerar ganska bra, det laddar acceptabelt snabbt och jag tycker den är ok.

Då jag bara säljer till återförsäljare så är inloggningen ett måste.. ;)

Att loggan är suddig kan jag hålla med om.... Skall ändras.

Josefinepaketat är en special för just - Josefine..... :D

Negativ eller inte, spelar ingen roll... Jag är glad för alla synpunkter :)

PeterBKK

PeterBKK 2006-09-08 10:56

Citat:

Originally posted by Carina Malmgren@Sep 7 2006, 21:02
och jag måste nog erkänna att jag blir närmast skrämd av blandningen av kod.
tex har du <a ...><h1><div>bla...</div></h1></a> när det borde vara i ordningen <div><h1><a ...>bla...</a></h1></div>

vänligen styr upp koden, lyd digitalUnits råd och hojta när du är klar :)

Tänk vad WYSIWYG är bra :D

Kan knappt stava till hptt.. hppt.. http..... inte heller till pph hph php :P

Jag har i princip gissat mig till genom att ändra och kollat vad som hänt :blink:

PeterBKK

PeterBKK 2006-09-08 11:03

Citat:

Originally posted by fredlund@Sep 8 2006, 08:13

om jag hade vart du hade jag slopat alla skuggor och ramar.. och gjort den mer clean

däremot vill jag ge dig beröm för "Nya produkter " men flytta upp den längst upp.
information om företaget kan kunden leta upp själv om han vill se det under en flik t.ex "om oss" eller liknande

Som jag skrev i första inlägget. JAg är medveten om den obefintliga marginalen :P Det är bara det att om jag ändrar den så händer så mycket annat oönskat.... Jag får nog ta hjälp där när ekonomi finns...

Skuggorna kan jag ta bort men ramarna är där för att göra sidan varm och mjuk.....

Har faktiskt funderat på att flytta upp både "nya produkter" och Alla Produkter".. vi får se när det blir av bara....

Denna förstå jag inte :blink:

PeterBKK

PeterBKK 2006-09-08 11:06

Citat:

Originally posted by nCo@Sep 8 2006, 10:50
"Här hos oss hittar ni babyläder"

Läder? :-)

PeterBKK

Jupp - Det är tuffa ungar skall du veta ;)

Ändrat... :D

MRDJ 2006-09-08 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av PeterBKK
Citat:

Ursprungligen postat av fredlund

Som jag skrev i första inlägget. JAg är medveten om den obefintliga marginalen :P Det är bara det att om jag ändrar den så händer så mycket annat oönskat.... Jag får nog ta hjälp där när ekonomi finns...

Skuggorna kan jag ta bort men ramarna är där för att göra sidan varm och mjuk.....

Har faktiskt funderat på att flytta upp både "nya produkter" och Alla Produkter".. vi får se när det blir av bara....

PeterBKK

det jag menar är att förstasidan är ett väredefullt utrymme, när det gäller försäljning.

att skriva "hej och välkommen till min shop" osv är onödigt, det är bättre att använda det utrymmet till att fronta produkter och kampanjer.

hänger du me? =)

PeterBKK 2006-09-10 14:36

Citat:

Originally posted by fredlund@Sep 8 2006, 13:20

PeterBKK

det jag menar är att förstasidan är ett väredefullt utrymme, när det gäller försäljning.

att skriva "hej och välkommen till min shop" osv är onödigt, det är bättre att använda det utrymmet till att fronta produkter och kampanjer.

hänger du me? =)
[/quote]

Nu är jag med..... Så sant så.....Det får vi göra något åt
<_<

Peter

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson