WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Min trafik kostar skjortan (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16039)

flygirl 2006-09-05 21:55

Citat:

Originally posted by Wojt@Sep 5 2006, 21:51

Klaga inte på webbhotellet först.

hmm faktum är ju att jag tyckte att de tog för mycket betalt för trafiken, inte att det är deras fel att jag drar mycket trafik pgr av okunskap

Wojt 2006-09-05 21:56

Citat:

Originally posted by flygirl@Sep 5 2006, 21:53
Wojt - Aha, det hade jag ingen aning om. Hur gör jag det då ;-) ?
Pilla lite i photoshop och gör minibilder som man kan ladda upp, och endast använda fullskaliga bilder för detaljbilder. Kanske finns nåt contrib till oscommerce som kan göra automatiskt, har inte kollat så noga. Eller betala någon för arbetet. ;)

grazzy 2006-09-05 22:07

Oavsett så låter det som bondfångeri att ta 1650 för 65 gb bandbredd. Jag kan rekommendera att använda irfanview (gratis) för att fixa till bilderna. Det finns en automatisk conversion/rename-funktion i det där du kan öppna ett gäng bilder och specificera i vilket format och kvalitet du vill spara om bilderna.

Wojt 2006-09-05 22:10

Ja det låter faktiskt heller inte särskilt billigt. Gäller att kolla priserna när man överstiger sitt paket när man beställer webbhotell också, så att man är beredd på att man kan få trafikökningar och ha råd med det.

flygirl 2006-09-05 22:14

Citat:

Originally posted by grazzy@Sep 5 2006, 22:07
Oavsett så låter det som bondfångeri att ta 1650 för 65 gb bandbredd. Jag kan rekommendera att använda irfanview (gratis) för att fixa till bilderna. Det finns en automatisk conversion/rename-funktion i det där du kan öppna ett gäng bilder och specificera i vilket format och kvalitet du vill spara om bilderna.

Tack, skall kolla på det samt byta till ett webbhotell som inte tar så mycket pengar för trafiken för jag räknar med att den skall öka även om jag fixar bilderna ;-)

jonny 2006-09-05 22:57

Citat:

Originally posted by Davve@Sep 5 2006, 21:48
Det fulaste var att de skickade inte nes en faktura som de gjorde när jag beställde hotellet från sitt företag, utan direkt från deras inkasso ombud, med en gul lapp påklistrad om att man ska betala direkt dit osv osv.
Fult som stryk...

Om vi bortser från debiteringen av trafiken var det väl ändå så att du fick fakturan från WP-SYD via Gothia. WP-SYD säljer i princip alla sina fakturor från Gothia som förmodligen betalar större delen av fakturabeloppet direkt till WPSYD och tar över risken själva.

Att sedan Gothias personal verkar vara riktigt dåligt insatt i gällande svensk lagstiftning och rådande praxis är däremot mycket upprörande.

Marcus 2006-09-06 01:52

http://www.serwage.net får man 1110GB i transfer samt 110GB lagringsutrymme för ca 70 SEK per månad. Det fungerar dessutom mycket bra, har ett bra användargränssnitt och användbara funktioner. Det är ju dock som du förstår inte i Sverige.

Wojt 2006-09-06 03:23

Från Servage.net:
Citat:

Customers are able to use 37 Gb daily totaling 1110 Gb in a normal 30 day month. A 28 day month provides 1036 Gb transfer and a 31 day month will allow a total of 1147 Gb transfer. Sites that consume over our daily limit on a regular basis period will be disabled and client must look into another Web hosting provider to accommodate those high bandwidth needs.
Mitt råd är att läsa finstilta innan man skaffar webbhotell. ;)

Marcus 2006-09-06 12:23

Citat:

Originally posted by Wojt@Sep 6 2006, 03:23
Från Servage.net:
Citat:

Customers are able to use 37 Gb daily totaling 1110 Gb in a normal 30 day month. A 28 day month provides 1036 Gb transfer and a 31 day month will allow a total of 1147 Gb transfer. Sites that consume over our daily limit on a regular basis period will be disabled and client must look into another Web hosting provider to accommodate those high bandwidth needs.
Mitt råd är att läsa finstilta innan man skaffar webbhotell.

Hon får nog kämpa på rätt bra om hon ska öka från 65GB per månad till 37GB per dag. Tyckte inte det kändes som en relevant sak att ta upp eftersom det är just snittet av det totala 1110 GB/30 dagar som ger 37 GB. Många webbhotell är nog inte speciellt glada över om man skulla ösa in 65 GB transfer vissa dagar och nolla resten.

Nåja, nu vet du ju iaf.

lesoft02 2006-09-07 09:10

FlyGirl, tyvärr brukar många webhotell ta bra betalt för extra trafik.

www. leweb . se erbjuder ett paket med 1GB lagring och obegränsad trafik för 45:-/månad exkl moms. Läs avtalsvillkoren noga så att du vet vad som gäller.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson