![]() |
Kör dom php normalt så körs alla användare under apache användare och betyder utan safe_mode så spelar det ingen roll. Så ska apache kunna läsa/köra filen så kan även alla andra användare göra samma sak.
|
Citat:
|
du kör väl med senaste phpbb? gick ju ganska enkelt att hacka sig till forumadmin i äldre versioner.
fast det låter ju inte riktigt som ditt problem dock... |
Citat:
|
safe_mode är väl vettigaste lösningen.
Det är bara illa skriven kod som inte fungerar med safe_mode aktiverat ändå. |
Är det bara jag som inte blir förvånad? Jag menar, du betalar 12kr/mån. Man får vad man betalar för.
Byt hotell så kommer det säkerligen inte uppkomma igen. |
Safe_mode är alltid aktiverat hos B-One, det går inte heller att stänga av själv. Och jag har testat och konstaterat att det inte är möjligt att öppna andras filer med hjälp av phpscript. :)
|
Du kan för övrigt också räkna med att:
*Han känner till ditt lösenord till b-one (tekniskt sett är det databaslösenordet som lagras i config.php) * Han har lösenordet för ett stort antal av användarna, eftersom phpBB använder sig av MD5-summor utan någon slump för att lagra lösenordsinformation går de att ge sig på med regnbågstabeller. Alla lösenord upp till 7 tecken som inte har märkliga tecken som åäö i sig är knäckta, och troligen en del till. De enda som kan göra något för att det inte skall hända igen är b-one, men även efter de gjort sitt så behöver du alltså ändra både ditt lösenord samt alla användare behöver ändra sina. |
Eftersom han berättade felet för dig tror jag inte han hittat på så mycket..
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson