MrHandley |
2006-07-18 11:22 |
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Känns ju som att möjliheterna till en fri diskussion kringskärs lite då, men det är ju bara min åsikt...
|
Självklart, det är lite meningen också, frågan är ju vad WN´s medlemmar vill läsa, 2 sidor som handlar om ursprungsfrågan och sedan 8 sidor är 99% webbhotellsrepresentanter visar sin syn på olika saker (som inte ens hade med saken att göra utan är en vidarespunnen avart), de flesta inläggen skrivs i faktaform, nackdelen är att inläggen ändå skiljer sig åt, min tanke var då att splitta dessa och få en teknikdiskussion om något specifikt och samtidigt låta trådskaparens tråd vara.
Jag säger inte att jag vill se mindre snack om UPS, servrar, redundansens vara eller icke vara, uppåt, neråt, höger, vänster o.s.v., utan se det i egna trådar, relevans.
Ibland känns det lite som en underförstådd kraftmätning från vissa håll.
|
Är det inte så att ursprungsfrågan ofta diskuteras tills dess att saken är färdigdiskuterad? Ytterst sällan rcker diskussionen till två sidor om man skall hålla sig strikt till ursprungsfrågan...
Personligen så tycker jag att även om ursprungsfrågan kan vara intressant så kommer det otroligt intressanta diskussioner därefter, och där kan man snappa upp mycket. Både om lösningar, tekniker, företag och personer...
Jag tycker det vore synd om den typen av diskussioner kategoriserades och normaliserades. De som missbrukar de trådarna blir sällan långlivade, och problemet löser sig själv, eller hur?
Sedan blir det en ökad arbetsbelastning på admins/mods med att flytta och övervaka trådar.
Kan bli intressanta uppdelningar i en tråd om ämnet svänger från driftsproblem på företag XX till börsintroduktion till UPS och diesel diskussion och sedan tillbaka till diskussion om driftsproblemen på företag XX.
Tror det kan bli både hämmande och svåradministrerat. Tror mer på admins/mods som för en dialog med de användare som postar för mycket skräp.
/Mattias
|