![]() |
Nr 3 har bra förutsättningar. Jimmie är helt inne på rätt spår. ta bort lite dill, och spärra bokstäverna lite så att det blir l ä s b a r t. 2:an suger fett, vartannat företag kör copperplate fonten. 4:an utan den förfärliga symbolen hade också kunnat bli något....
|
superstoffe: Jag beställde dessa från thelogocompany.com
mellow: Det är en fristående förening som riktar sig mot studenterna vid Högskolan i Jönköping, men alla är välkommna :) Jimmie: Tack för tipset! Personligen gillar jag 3an mest. 2an känns alldeles för standardiserad. |
Måste faktiskt säga att jag börjat tycka om 3an mer nu när jag fått titta på loggorna ett tag. Men första tyckandet var 2an.
|
Citat:
|
Gillar Jimmies aningen redigerade logga skarpt - inte så klassisk, stilrent och med lagom mycket symbolik. Dessutom inte överdrivet mycket färger eller annat plottrigt, vilket gör den enkel att använda i diverse storlekar men även förenklar färgmässigt sett vid tryck osv.
|
gillade 3an klart bäst. 2an hade för fet text, vilket gjorde att den förlorade en del stilrenhet.
|
|
Jag gillar inte att ringarna blir ett ö. Jag skulle nog hellre ha arbetat vidare på kugghjulet (för det är vad den andra detaljen i trean ser ut som).
Av originalen är tvåan bäst följt av trean. Noterade precis att det var en lite gammal tråd; men det blev bra tillslut. Vad kostade loggan? |
$150
|
äh.. : )
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson