WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Sverige - T&T (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14585)

tnek 2006-06-10 22:15

Citat:

Originally posted by Saint@Jun 10 2006, 22:09
Vad är Trinidad känt förr? Voodoo!
- De använde Voodoo-dockor för att stoppa Sverige!!!

Dessutom var de höga på socker så de orkade med att spela hela andra halvlek med bara 10 man. Någon måste förstöra deras sockerrörslager.

Nej nu får dom behålla sina jävla sockerrör och se till att spöa England.

FredrikMH 2006-06-10 22:21

Det är så typiskt svenskt att ta ut segern i förskott och sedan drabbas av panik när man inser att man inte lyckats göra mål. Inga lag som kvalar till VM är dåliga och kan ställa till problem men ändå så går man inte och tror man har vunnit men så blev det inte. Om de dessutom hade haft tur så hade vi kunnat förlora istället.

Sverige spelar bättre när vi går in och vet att det måste ske ett mirakel för att vi ska vinna. Typ Englads matchen.

Nu återstår 2 vinster annars är det kört. Har vi tur tar England Trinidad&Tobago och vi vinner mot Paraguay. På så sätt behöver inte england vinna mot oss för att gå vidare. Fast ett defensift england kanske inte är lätt att göra mål på :P

Spindel 2006-06-11 00:21

Synd att vi ska ha en sådan bakåtsträvare som Lagerbäck som förbundskapten. Anders Svensson har sedan sin frispark VM2002 mot Argentina bara skämt ut sig i landslaget.

Anders Svensson är till och med en medelmåtta i Allsvenskan. Att Lagerbäck gång på gång ger han fortsatt förtroende ger mig och många andra fotbollsälskare huvudvärk. Kim har varit het i den franska ligan och blev nyligen värvad av Lyon - en klubb som tillhör topeliten i världen. En sådan klubb värvar inte en bänkvärmare, de värvar en spelare som de vet kommer tillföra mycket till klubben.

Sanslöst. Lagerbäck tillhör tyvärr den traditionella tränarkåren i Sverige som har allt för stort inflytande inom svensk fotboll. Avgå!

Yepp 2006-06-11 13:26

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Jun 10 2006, 22:21
Nu återstår 2 vinster annars är det kört.
Inte för att leka besserwisser eller så - men vinst mot Paraguay räcker för att vi ska gå vidare. Då har vi fyra poäng och Paraguay kan max få 3 poäng i och med vinst mot T&T. Med andra ord kvittar det isf hur vi spelar mot England - som ju faktiskt lär klå T&T, annars snackar vi riktig skräll.

För övrigt instämmer jag i att Källström bör gå från start - vem var det som låg bakom crossarna som skapade en hel del av de farliga lägena i andra halvlek - t.ex. Jonssons rusning och (tyvärr lite felplacerade) inpassning mot Allbäck? Jo Källström. Gick verkligen groll igår, Albäck brukar annars tillhöra de perfekta inhopparna, kommer in får ett läge och gör mål. Märkligt...

Mao vinst mot Paraguay och vi är vidare - och visst vinner vi, ska ses till på plats - sticker på tisdag :)

Spindel 2006-06-11 13:41

Fast risken finns ju att T&T vinner mot antingen Paraguay eller England. Tilläggas bör att Paraguay spelade riktigt risigt mot England, faktiskt sämre än T&T mot Sverige. Paraguay har nog VM´s sämsta försvar.

Fast däremot tror jag att vi vinner mot Paraguay och spelar lika mot England.

Yepp 2006-06-11 13:49

Jo, men låt oss säga att T&T också vinner mot Paraguay - liksom vi skall och måste göra - då är Paraguay helt ute ur leken, och allt hänger på hur vi och T&T spelar mot England, kan inte för mitt liv tänka mig att England inte vinner mot T&T - isåfall snackar vi en än störe skräll än gårdagens bottennapp, och isåfall är fan T&T värda att gå vidare...

Och som du säger tror jag nog i vilket fall som helst på ett oavgjort resultat mellan Sverige och England - länge sedan Sverige förlorade mot England, de har svårt mot oss helt enkelt.

Instämmer i att Paraguay spelade rätt risigt mot England - som inte heller imponerade i andra halvlek.

Kontentan är i vilket fall som helst att vinner vi mot Paraguay lär vi gå vidare :)

Jon A 2006-06-11 20:10

England backade ju hem och bevakade ledningen. Om 0-0 stått sig en längre tid hade naturligtvis England lirat på ett helt annat sätt. Paraguay lyckades med 2 passningar under 90 minuter - det är rätt bra jobbat.

FredrikMH 2006-06-12 02:18

Nej 2 vinster är väl inget måste för att gå vidare men jag hade inte litat på 1 så oavgjort mot England bör vi nog försöka få. Vilket kan bli svårt om de gör samma skräll som sverige och spelar lika mot T&T. Skulle så vara scenariot så har T&T chans att vinna mot Paraguay och då har vi 3 lag med 5 poäng om Sverige och England spelar lika.

tartareandesire 2006-06-13 14:47

Om svenskarna kunde sluta köpa Aftonbladet och Expressen skulle det säkert gå bättre för Sverige =)

Storen 2006-06-13 15:43

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Jun 13 2006, 13:47
Om svenskarna kunde sluta köpa Aftonbladet och Expressen skulle det säkert gå bättre för Sverige =)

...För att inte tala om de programmen som visas på TV4 & SVT.. Riktig sandlåda emellanåt...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson